Странице

четвртак, 2. јануар 2014.

Posna reforma



U vreme posta, ova tortica je meni slatkiš No.1 :))) Pravila sam je i u drugim prilikama, uvek se među prvima pojede. Recept sam dobila od moje koleginice Bube, koja pravi odlične kolače i torte! Na proslavama u školi u kojoj smo ranije zajedno radile, njene torte su nestajale brzinom munje, a recepti su se prepisivali i isprobavali sa željom da nam torte budu kao Bubine... 
Torticu sa slike sam pravila za proslavu Sv. Save u mojoj školi, bila je smazana istom brzinom kao njena nekada. 


Sastojci:
150 gr meda
100 gr šećera
3 šoljice vode
200 gr brašna
150 gr mlevenih oraha
1 kašičica sode bikarbone
malo cimeta

za fil
300 gr mlevenih oraha
250 gr šećera
1 kesica vanil šećera
šoljica vode
100 gr crne čokolade za mešenje
1 (250 gr) margarin (može i bez)

za ukrašavanje
malo mlevenih oraha ili čokolade ili biljnog šlaga
šoljica je mala - 80 gr vode

Priprema:














- Med, vodu i šećer pomešati da se ujednači masa. U drugoj posudi pomešati brašno i ostale suve sastojke. Dodati u masu sa medom, pa varjačom lepo sjediniti.
- Veliki pleh od rerne (moj je 40x34cm unutrašnje mere) obložiti peki papirom, pa masu ravnomerno rasporediti. Peći 20 minuta na temperaturi od 175°C. Pečenu i prohlađenu koru podeliti na tri dela.














- U sud staviti šećer i vanil šećer, preliti ga šoljicom vode, pa na vatri zagrejati do ključanja. Kad se šećer otopi, skloniti sa vatre, pa odmah dodati mlevene orahe i čokoladu izlomljenu na manje komade. Sve lepo promešati da se sastojci ravnomerno sjedine. Zasebno umutiti penasto margarin, pa spojiti sa prohlađenim orasima.
- Filom premazati kore, ostaviti deo za premazivanje i sa strane. Tortu posuti mlevenim orasima ili je ukrasiti topljenom čokoladom ili biljnim šlagom.

Još da dodam... Torta može da se napravi kao kolač, samo sa dve kore, pa da se seče na manje štanglice i posluži sa sitnim kolačima.

Koristila sam margarin "Moje", kažu da nema trans 
masnoća, onih štetnih... valjda :D 
Margarin inače ne koristim, ali u ovom receptu je prisutan jer je torta prilagođena za dane pravoslavnog posta. Mogao bi da se izostavi i bilo bi manje fila, ali bi bio zdraviji. Takođe bi mogao i puter umesto margarina - u tom slučaju torta nije posna, pa bi tako mogli da je pripremaju oni koji ne poste, a žele tortu bez jaja.





4 коментара:

  1. O stizu i tortice. Super, sad neces moci da nas se resis :))

    ОдговориИзбриши
  2. He, he, znam koga ću na slatko da namamim.. ;)
    Prebacujem polako recepte, pa će biti još tortica, al se nećete kod mene baš prejesti slatkog...
    Biće više slanih recepata ;)

    ОдговориИзбриши
  3. Uf, kako je lepa ova tortica!!
    Gago, bas mi je drago da si otvorila blog... Imas puno kvalitetnih recepata i zasluzuju da imaju svoj prostor na ovaj nacin. Nadam se da cemo uzivati uz tvoje recepte!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Još jednom ti hvala na lepim rečima... :D

      Torta je fina, ko da nije posna :)))

      Избриши