Странице

среда, 1. јануар 2014.

Žerbo torta


Nova godina = jelka + prase + torta... Kod mene prase nikada, jelka ponekad, ali torta uvek! Pogotovo ovakva!


Žerbo tortu uvek pravim kad hoću da se pravim važna kako sam dobra domaćica, pa njome sačekujem važne goste ili je nosim na specijalna slavlja. Torta je jaka, ukusna, a uvek je bila hit gde god sam je nosila. Pravila sam je sebi za crkveno venčanje, gosti su bili oduševljeni..

Većina recepata za ovu tortu je bez čokolade u filu, ali mi se više dopada ova verzija, sa čokoladom. Recept imam dvadesetak godina, a onomad sam na netu pronašla da se u poslasticarnici "Žerbo" u Budimpešti pravi baš ova tamna verzija. Prema tome, meni je ona jedina i prava.


 Sastojci:
za jednu koru (od ukupno 4 )
3 belanca
3 kašike šećera
6 kašika mlevenih oraha
1 kašičica soka od limuna
1/2 kašičice vanile
1/2 kašike brašna

1. preliv
350 gr šećera
2. preliv
200 gr čokolade za kuvanje
100 gr putera
fil za tortu:
12 žumanaca
12 kašika šećera
100 gr čokolade
250 gr putera

Priprema:
- Umutiti belanca sa šećerom, u toku mućenja dodati limunov sok i vanilu. U umućen sneg špatulom pažljivo umešati mlevene orahe pomešane sa brašnom. Sipati u okrugli pleh obložen peki papirom i peći dok kora blago porumeni (petnaestak minuta). Tako ispeći 4 kore.
- Šećer karamelisati i brzo preliti sve 4 kore. Pažljivo, vreo šećer peče!!!
- Rastopiti čokoladu, dodati puter, dobro promešati i preliti preko kora. Pustiti da se glazura stegne.
- Žumanca umutiti sa šećerom, pa kuvati na pari da se krem zgusne. Dodati čokoladu, promešati da se lepo sjedini, pa sve skloniti sa vatre. U prohladeno dodati 250 gr umućenog putera.
- Kore prelivene šećerom i čokoladnom glazurom filovati ohlađenim kremom. Ostaviti malo krema, pa tortu premazati odozgo i sa strane. Ukrasiti po želji.


A može i ovako..

Češće pravim jednu koru od 10 jaja + 10 kašika šećera + 20 kašika oraha + 2 kašike brašna (limun i vanilu izostavim), ispečem u plehu od šporeta, pa podelim na 3 dela. 

1. preliv 290 gr šećera 



2. preliv 170 gr čokolade + 70 gr putera 

fil: 10 žumanaca + 10 kašika šećera + 80 gr čokolade + 210 putera. 



10 коментара:

  1. Torta nad tortama. Nema lepse. Oci su mi zaiskrile kad sam je videla :)))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zato sam je i objavila za Novu godinu... da počne najslađe sa najlepšom :*

      Избриши
  2. I ja sam od onih koji imaju recept bez čokolade u filu ali ću definitivno morati da isprobam i ovu verziju recepta. :)

    ОдговориИзбриши
  3. Одговори
    1. Vanja, hvala ti ♥ Ova torta je moja slaba tačka... bez konkurencije i najomiljenija...

      Избриши
  4. Ne znam otkud mami baš ovakav recept, nije živela u vreme Interneta.
    Jedino je stavljala u krem stavljala više ćokplade.
    Ja je nikad nisam pravila a kako je poslednja tetka umrla ni jela :-(
    Divna je!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Vesna, recept i nije sa Interneta.. Pre nekih 25 godina sam ga dobila od koleginice, a ona ga je "nasledila" od nekoga starijeg iz familije. Verovatno je isti (ili sličan) i tvoja mama imala ♥

      Избриши