Странице

субота, 1. март 2014.

Kakao kolač



Jednostavan i iznenađujuće ukusan kolač sa neobičnim nadevom koji mu daje finu svežinu... Odličan je kao vikend kolač posle nedeljnog ručka, a može u nekim situacijama da zameni tortu.

Sastojci:
4 žumanca
200 gr šećera
2 dl vode
1,5 dl ulja
200 gr brašna
1/2 kesice praška za pecivo
4 kašike kakaoa
4 belanceta umućena u čvrsti sneg

za premazivanje
4-5 kašika marmelade od kajsija
2 dl kisele pavlake

za glazuru
60 gr čokolade za kuvanje
1 kašika ulja
1 kašika mleka

Priprema:















- Žumanca umutiti sa šećerom, dodati vodu i ulje i mikserom još malo promešati.
- U umućena žumanca dodati prosejano brašno, kakao i prašak za pecivo, promešati mikserom.
















- U smesu pažljivo dodati sneg od belanaca, sjediniti, pa sve sipati u pleh dimenzija 40x30 cm , poravnati i peći u rerni zagrejanoj na 180°C oko 30 minuta. Pečeno testo izvaditi iz rerne i ostaviti ga da se ohladi.
- Hladno testo prerezati na pola, pa jednu polovinu premazati sa 4 kašike marmelade od kajsija, a preko toga namazati malo razmućenu kiselu pavlaku. Preklopiti drugim delom testa. Odozgo sasvim tanko naneti 1 kašiku marmelade.



Glazuru pripremiti tako što čokoladu, ulje i mleko rastopite i dobro promešate da se dobije glatka i ujednačena masa. Preliti preko kolača. Ohlađen kolač seći na željene parčiće i služiti sa ili bez šlaga.








14 коментара:

  1. Ovo je super recept baš me zanima ova kombinacija pekmeza i kisele pavlake :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Meni je, dok nisam prvi put pravila kolač, bila neobična kombinacija pekmeza i pavlake, ali je ispalo mnogo bolje nego što sam očekivala... Pekmez mu daje slast i kiselost, a pavlaka mlečnu notu koja sve to oplemeni ;)))

      Избриши
  2. Gago, zbog fotkica sam se vec zalepila uz ekran!:))))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Lana, hvala ti! Imala sam neku ružnu slikicu uz recept tamo na coolki, pa reko' ajd' da je promenim. Onda sam sklepala kolač i rešila da ga i na blog stavim, jer je stavrno jednostavan i ukusan... :)))

      Избриши
  3. Mnogo dobro izgleda, ja obozavam kad kremica ovako curka iz kolaca. Fil mi je bas novina, nikad nisam probala takav kolac. Bas si me zaintrigirala :)))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. He, he.. curka što sam alava, malo mi bilo pekmeza, pa trpam da preliva... ;))) Pravim desetak godina ovaj kolač, svako put me iznenadi koliko je fin. A na početku je i mene čudio nadev... Hvala ti na javljanju :*

      Избриши
    2. Zahvali majci, hvala i tebi što si je uputila na recept :*

      Избриши
  4. Ovo je baš fin kolač. Zamišljam ukus tog sloja od džema i kisele pavlake i sigurna sam da je fenomenalno... Daje svežinu kolaču.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Miki, hvala ti! Obzirom da su obični sastojci - odličan je! A pekmez i pavlaka baš osvežavaju :)))

      Избриши
  5. Gago ovaj kolač prosto mami slasno,fantastično izgleda,obavezno ću ga probati čim prije pa ti javim !

    ОдговориИзбриши