Странице

уторак, 16. децембар 2014.

Pilav sa leblebijama i halumi sirom



Definitivno sam zaljubljena...  
Na prvi pogled mi se dopao, zaveo me i još uvek opseda moje misli... Smislila sam i dobar povod za novi randevu sa njim.... sa halumi sirom ;) 
Ovaj put je u društvu pilava marokanskog mirisa i egzotičnog ukusa, koji greje stomak i golica nos orijentalnim začinima.


Sastojci:
2 kašike ulja
1 glavica luka, sitno iseckana
1 kašičica marokanskog začina
30 gr suvog grožđa
250 gr kuvanog integralnog pirinča
200 gr leblebija iz konzerve, oceđenih i osušeneih
40 ml vrele vode

180 gr halumi sira, sečenog na komade debljine 1 cm
1/2 veze seckanog peršuna
20 gr seckanih pistaća
malo rukole

Priprema:

Propržiti na ulju seckani luk dok ne omekša, desetak minuta. Dodati začine i suvo grožđe, promešati i pržiti dok ne puste aromu...






Dodati pirinač i leblebije, naliti vrelom vodom, promešati i kuvati pet minuta. 








U međuvremenu halumi sir premazati uljem, pa grilovati po 2 minuta sa svake strane, odnosno dok ne porumeni...







Sipati pilav u tanjire, posuti seckanim peršunom i pistaćima. Odozgo poređati halumi i ukrasiti listovima rukole.














Čudo jedno kako začini popuno promene ukus običnom pilavu. Ako halumi zamenite grilovanim tofu sirom (ili sejtanom) dobićete ukusan posan, odnosno veganski obrok.







2 kašičice rendanog muskatnog oraščića
2 kašičice mlevenog kumina
2 kašičice mlevenog zrna korijandera
1 kašičica allspice (piment)
1 kašičica mlevenog đumbira
1/2 kašičice ljute mlevene paprike
1/2 kašičice cimeta 
Sve pomešati u teglici i poklopiti.




11 коментара:

  1. Odlično izgleda! Gde pronaći halumi sir? Nikada ga nigde nisam videla.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sonja, kupujem ga u Super Veru http://www.kudaukupovinu.rs/super-vero Videla sam na FB da si iz Bačke Palanke, pa vidi da li ima u Novom Sadu u megamarketima, ili ako dolaziš u Bgd svrati do pomenutog Vera, eventualno neko ko od tvojih dolazi da ti tu nabavi... Hvala što si čitala recept. :)

      Избриши
  2. Pre neki dan sam pravila nešto malo slično tvom jelu ali je bila kombinacija obarene heljde, sočiva, zeleni, začina po želji (beli luk, vlašac, prazi luk, origano, biber, jabukovo sirće) ili prazi luk, tikvice, sočivo, heljda, šampinjoni, zelen, začini, tahini, belo vino, ren, a onda uz ovo sveže povrće šargarepa, cvekla, svež kupus, jabuka začinjena jabukovim sirćetom i maslinovim uljem. Silom prilika smo promenili način ishrane e sad meni nesmetaju tako kombinacije slatko slane ali suprug je uvek bio protiv medjutim naviko se i polako zaboravlja hleb, mada sada jede hleb od heljde i kukuruza, jer je na bezglutenskoj ishrani. Ova tvoja kombinacija mi se dopada moraću i ovo da probam. PS kefir je svakim danom sve bolji ali sam morala da počnem da koristim obično mleko i držim ga u špajzu na hladnom jer u kući je toplo.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Snežana, drago mi je da su mališani dobro i da se kupaju u mleku koje vole... Što se kombinacija hrane tiče, većina muškaraca ne voli mnogo promene u tanjiru, ali vremenom naviknu. Hteli - ne hteli :))) Hvala što si svratila.

      Избриши
  3. Ovo je divno, osećam kako miriše:) Obožavam to jestivo šarenilo:)))
    Htedoh i ja da te upitam za halumi, al vidim već si odgovorila Sonji. Sada znam gde da cunjam ako budem pravila.

    ОдговориИзбриши
  4. Nale, hvala ti. Miriše božanstveno, a ukus je isto takav... :*
    Ponekad se desi da ga nemaju, dok stigne nova isporuka, al sam ga uglavnom u Super Veru nalazila. Pogledaj ako ti je zgodnije da li ga možda ima u Merkatoru, oni isto imaju dosta uvoznih delikatesa :)))

    ОдговориИзбриши
  5. Dragana, zdravo! dugo vremena pratim tvoj blog i dosta puta ja bih htjela da ti pošaljem poruku , zahvaljujući ti se jer reklamiraš grčku kuhinju vernije i od mene.Mada, ot prilike volimo istu ishranu. Ja nisam vegeterianac,ali ne volim meso ponu. Ovom prilikom ja bih htjela da te pitam: gdje kupujete leblebije? U Banjaluci se prodaju one uvozene iz Kanade ... takođe gdje se kupuje halumi sir i gdje se pravi. Je li sa Kipra? (grčka kuhinja)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Leblebije i halumi kupujem u Super Veru. I jedno i drugo je uvezeno iz Grčke, halumi jeste sa Kipra iz mesta Dasaki Achnas, vidim na mapi da je blizu Larnake. Slikala sam omot sira, ubaciću link u post gore, a tebi evo link na sliku: http://i1288.photobucket.com/albums/b487/gagaherc/slike%20za%20blog/halumi_zps034564f1.jpg
      Super Vero imaš na više mesta u Beogradu, meni je najbliži supermarket u Učiteljskom naselju, ali sigurno sve imaju isti sadržaj.... http://www.kudaukupovinu.rs/super-vero
      Inače, drago mi je da pratiš ovaj blog, a što se grčkih recepata tiče biće još dva do Nove godine... :))) Pozdrav!

      Избриши
  6. Što je lep ovaj pilaaaaaav! Otkriće! Takođe, prvi put sam juče probala i halumi sir, koji je prelep!
    Hvala ti, domaćice, blogerko i drugarice moja!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Baš se radujem da ti se svidela kombinacija. Mnogi se namršte na suvo grožđe (da ne kažem grožđice 3:) u pilavu, al fino legnu uz ostale sastojke. Domaćica će vrlo rado opet da te ugosti... ♥

      Избриши
    2. Daaaa, daaaaa.... grožđice... obradujem se kad čujem njihovo lepo ime... ;-)

      Избриши