Странице

четвртак, 12. фебруар 2015.

Baba ganuš - namaz od patlidžana



Još jedan u nizu blisko-istočnih specijaliteta... O ovom orijentalnom namazu kažu da je uz humus i falafel najpopularaniji u zemljama Levanta (misli se na zemlje koje leže uz obale istočnog Mediterana - Turska, Sirija, Liban, Izrael, Jordan i Egipat), mada se sprema u celom svetu. Služi se kao predjelo uz pita hleb, ali se dodaje i kao jedna od salata uz glavno jelo. Mene je posebno kopkalo ime, dok nisam pronašla da baba ganoush znači brižni/stidljivi tata!

Moji miljenici patlidžan i tahini ovde su spojeni u božanstveni namaz. Za tahini pastu (taan) sam onomad pisala recept kako da ga sami napravite kod kuće (ili uzmite kupovni), a patlidžan toliko volim da ga svake godine ostavim zamrznutog, pa pravim ili grčki melitzano ili ovaj Baba ganuš. Ko nema zamrznuti, može i sad da nađe sveži u prodavnicama - nije mu sezona i skup je, al opet možemo ponekad sebi za gušt da ga priuštimo. Pronašla sam u Super Veru i neki grčki patlidžan u teglama (sliku imate niže u receptu). Ispečen, oljušten i iseckan, spreman je za salatu i odličnog je ukusa!


Sastojci:
1 veći patlidžan
2-3 kašike tahini paste(taan)
maslinovo ulje
so i biber
2 češnja belog luka
1/2 kašičice kumina
sok od pola limuna

Priprema:












  • Patlidžan ispeći, oljuštiti i ocediti u cediljki. 
  • Ubaciti ga u blender, dodati sve ostale sastojke i dobro izmiksati da bude kremasto.


Za brzinsku varijantu uzmite patlidžan iz tegle ili iz zamrzivača.


  • Sve sastojke sitno iseckati i viljuškom izgnječiti, dodati tahini i limunov sok, 
  • začiniti i dobro promešati. 
  • Gotov namaz sipati u sud i preliti maslinovim uljem.
  • Poslužiti uz prepečen hleb ili propečene tortilje (lepinjice).


Pečeni patlidžan može da se zamrzne ili u komadima ili pasiran, 
pa ovaj namaz možete da pravite kada ga poželite!







16 коментара:

  1. Gago, vredniceeeeeeee! Lep ti je ovaj recept, (i naslovna sli8čica, naravski), a napisala si ga tako temeljno, baš prosvetarski!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hallo, Pančevo, good morning! Videla sam te kad si svraćala dole na Feedjit Live :*
      Pa, nisam toliko vredna, samo sam ranoranilac, a i znaš za ono - "ptica koja rano peva..." dalje neću, ne ide ispod hrane :)
      Hvala ti puno na pohvalama za recepAt i slike :)))

      Избриши
  2. Volim ga i ja, ali ga ne pravim tako često...ja ga mažem na prepečeni hleb ili sa krakerima. Prijatno.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zoki, obično ga pravim samo u sezoni, al sad kad sam našla ovaj grčki mogu češće...
      Hvala ti na javljanju :*

      Избриши
  3. Mmmm.. sto mi se svidja! A jos imas i recept za domacu tahini pastu. Sve cu da probam!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pa reko' ajd' da napravim domaći tahini, a posle sve ostale recepte gde se on koristi...
      Javi utiske :*

      Избриши
  4. Volim i pravim dosta često kao sada kad nam je sezona patlidzana

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Blago tebi kad ti je sezona patlidžana... ja čekam juli, ili se snalazim :)))
      Hvala ti što si svratila :*

      Избриши
  5. Savršeno. Gago samo da znate da sam ja Jasmina,a g-din sa slike (naloga), moj muž, samo jede i uživa u Vašim receptima! Hvala Vam.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jasmina, samo opušteno. Ne smetaju mi slike tuđih muževa, pogotovo ako vole moje recepte! ;)
      Šalim se, samo vas dvoje uživajte zajedno! Hvala ti na javljanju! ;*

      Избриши
  6. cakano izgleda ... kakav je tačno ovaj patlidžan grčki u tegli ...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Patlidžan je neutralan, može da se začini ili meša sa drugim sastojcima po sopstvenom ukusu.
      Hvala ti na javljanju ♥

      Избриши
  7. Baba ganuš sam napravio jednom i nikad više. Nepotrebna komplikacija, a sve drugo s patlidžanom je lepše. Bljutavo i gnjecavo...
    Najlepše od patlidšana su lazanje sa mocarelom i paradajzom, naravno i origanom.
    Ili rolnice od patlidžana i Aufsbrot krem sira. U oba slučaja se koriste šnite pečene u rerni.
    Izvinjavam se zbog iskrenosti, ali pored humusa kojeg obožavam, ovo je bljak.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. "De gustibus non est disputandum", ili što bi ovde rekli "neko voli popa, neko popadiju.." Imam drugaricu koja ne mari humus zbog leblebija, a obožava Baba ganuš. Lično ne bih nikada za bilo šta od hrane rekla da je "bljak", jer uvek ima ko to voli, a i greota je!

      Избриши