Странице

четвртак, 5. фебруар 2015.

Humus na tri načina



Humus (hummus, houmous) pravim godinama, ali su varijante kako ga ja spremam tek sad stigle na red za objavljivanje. Iako ima na stotine recepata, dodajem svoj kao stotinu i neki, jer na jednom mestu preporučujem tri verzije ovog popularnog namaza.


Glavni sastojak humusa su leblebije (naut) o kojima sam već pisala i koristila ih u nekoliko recepta (Salata od leblebijaFarinata, Pilav sa leblebijama i Vatreni vege čili). Možete ih naći sirove u velikim megamarketima ili u prodavnicama takozvane zdrave hrane. Kuvaju se slično kao pasulj - uveče se potope u vodu, sutradan kuvaju nekih sat vremena. Ja ih kuvam u ekspres loncu. Mogu da se nađu i konzervirane, što olakšava pripremu raznih jela sa leblebijama, pa spremanje humusa skraćuje na nekih desetak minuta...
Humus je zdrav i ukusan namaz. Spremala sam razne varijante. Najčešće pravim klasični, na način koji sam ispod opisala, ali sam pravila i kombinaciju sa pečenom paprikom ili varijantu gde sam ga prelivala alevom paprikom i seckanim belim lukom blago proprženima na ulju.


Klasični humus, preliven maslinovim uljem i posut sumakom

Sastojci:
200 gr skuvanih leblebija
2 kašike tahini paste 
po ukusu soli
češanj belog luka
maslinovo ulje
sumak, kumin ili mleveni kim
aleva paprika
sok od pola limuna

Priprema:

Na slici levo je humus začinjen mlevenim sumakom, koji ima crvenkastu "zarđalu" boju i osvežavajući ukus. 

Ubacim u teglu leblebije, štapnim mikserom ih usitnim, dodam beli luk i tahini, posolim, začinim i sipam ulje i limunov sok. Dobro izmešam i izmiksam štapnim mikserom i kraj. Ako je suvo dodam malo vode u kojoj su se kuvale leblebije, mada volim gušći humus...
Ukoliko ne možete da nabavite tahini pastu (namaz), napravite je sami kod kuće - ukusnija je i manje košta!
Humus se izvorno servira u plitkom tanjiru - tažinu (sud sa fotografije ispod naslovne), izbrazdan viljuškom, zaliven uljem i posut paprikom ili sumakom.

Humus sa pečenim paprikama

Humus sa pečenim paprikama dobićete ako u osnovnu masu dodate nekoliko oljuštenih, oceđenih i od semenki očišćenih pečenih paprika (može i iz zamrzivača) i štapnim mikserom ili u blenderu sve dobro usitnite. Ja dodam i malo ljute paprike ili Harisu - arapsku ljutu pastu od paprika. Probala sam umesto pečene paprike da dodam domaći ajvar od crvenih paprika - vrši pos'o..




Hummus Royale je zaista kraljevski i posvetila sam mu posebni post! To je varijanta gde se klasični humus prelije zaprškom  - na zagrejanom maslinovom ulju kratko propržiti alevu papriku i malo seckanog belog luka. Preliti vrelu zapršku preko humusa kojeg smo predhodno sipali u tanjir, posuli  bogato začinima (sumak i kumin), zrnima kuvanih leblebija, seckanim peršunom ili korijanderom. Baš kraljevski..



Hummus Royalepreliven zaprškom od maslinovog ulja, seckanog belog luka i aleve paprike

Humus čuvam u tegli, može da stoji u frižideru desetak dana. Nosila sam ga i na letovanje u ručnom frižideru i mackala ga za doručak, a ostatak čuvala u frižideru u kuhinjici apartmana.



Pravila sam ga za razne prilike, gosti ga vole, a ova velika činija je išla pre tri godine na proslavu Svetog Save u školi u kojoj sam radila.


Uz humus mi najbolje idu ove lepinjice zamešene samo od brašna, malo soli, praška za pecivo i vode. Ispečem ih u suvom tiganju da porumene, dohvatim jednu i toplom mackam po humusu..





















Prijatno!


Posebni recept za Hummus Royale -> klik




17 коментара:

  1. Odlicno ovo izgleda! Jos sa pogacicama prava poslastica.. :) Mozda najprije probamo ovu verziju sa pecenim paprikama, imamo malo zalihu u zamrzivacu! Uspijevas negdje naci gotov zacin harisa ili ga pravis? Ja ga vec poslovicno mijenjam sa paradajz sosom i malo cilija...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Biljo, koju god verziju da napraviš biće ukusno, a ako voliš pečene paprike sigurno će ti se dopasti!
      Harisu sam našla u Maksiju i Tempu, original je, uvoz iz Tunisa i košta oko 110 din. Gore sam stavila link, al evo ti i ovde da vidiš kako izgleda: http://www.bastabalkana.com/2013/09/harissa-pasta-harisa-arapski-sos-od-ljute-cili-papricice/

      Избриши
  2. Одговори
    1. Meni ipak prvi, najjednostavniji, ali za promenu su dobra i ostala dva...
      Puno hvala na komentaru i javljanju! :*

      Избриши
  3. Humus volim na svaki mogući način, nešto slično sam pravila humus sa prelivom od crvene paprike i taj obožavam., inače leblebije jako često koristim u našij ishrani, od kuvanih jela do salata i namaza.
    Prijatno!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zoko, videla sam tvoj recept i odličan je! Ranije sam pravila sa paprikom po receptu od tavuco, a Royale po monsunkinom... Posle sam našla slično na drugim sajtovima, pa na kraju imam neku svoju kombinaciju. Ipak, najviše volim osnovni recept, onaj najjednostavniji :))) Hvala ti, uvek mi je prijatno kad ga jedem :*

      Избриши
  4. Ubijem se kad god ga napravim a ti si dodala još novih ideja. Taman za sumak i dimljenu papriku koje mi nešto čame :-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Dok nisam dobila sumak, stavljala sam mleveni kim i meni se i tako sviđa, mada je sumak posebnog ukusa. Dimljenu papriku nisam do sad imala, ako si je u Bgd kupila - šapni mi gde... :)))

      Избриши
  5. Baš si me podsetila da ga duuuugo nisam pravila, a volim ga... I to na onaj najjednostavniji način, taj mi je najdraži...
    PS Slike su ti jaaaako lepe!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zato ga ja često pravim, jer mi je najzgodniji za doručak. I kao i ti najviše volim onaj "običan".
      Hvala ti na javljanju i za komplimenAt da su slike lepe... :*

      Избриши
  6. Super recept!!:))
    Gago,a gde ste kupili sumak?;)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sandra, hvala puno! Sumak sam dobila iz inostranstva od prijateljice, ali sam malo proguglala i našla ga ovde: http://www.spiceup.rs/sumak---40g.html Koliko vidim, začini mogu da se poruče i online... :)))

      Избриши
    2. Gago, koliko dugo kuvaš leblebiju u ekspres loncu?

      Избриши
    3. Baky, kuvam od prilike jedan sat (kao i pasulj). Ne potapam je predhodno da stoji u vodi, nego u ekspres loncu nalijem vodom oprane leblebije i kuvam odmah. Hvala na javljanju!

      Избриши