Странице

понедељак, 13. јул 2015.

Klafuti (clafoutis) sa borovnicama



Klafuti (clafoutis) je francuska poslastica poreklom iz oblasti Limuzin. Pravi se uglavnom od trešanja, kojima se ne vadi koštica da se sokovi iz voća ne bi mešali sa testom To kolaču daje poseban ukus, jer se iz koštica oslobađa sastojak koji podeća na aromu badema. Klafuti (naglasak je na poslednjem slogu 'ti') je jednostavan za pripremu, pa je idealan za ove vrele letnje dane kada najviše prijaju laki voćni deserti.

Naravno da može da se sprema i sa drugim voćem. Odabrala sam borovnice. Sad su u jeku sezone, mada im je cena sačuvaj Bože - skuplje su od svakog tropskog voća sa najudaljenijeg kraja sveta! 

Ako mislite da je kolač jače preplanuo - varate se! Borovnice su obojile kolač, koji je od njihovog soka postao tamniji, što ne utiče na ukus. Klafuti je lagan ko penica, ma fantazija..


Sastojci:
200 gr borovnica
180 gr mleka
80 gr šećera
50 gr brašna
2 jajeta
10 ml vanila ekstrakta
    prstohvat soli

Priprema:

    
  • Staviti borovnice u kalup prečnika 20 cm koji je dobro namašćen puterom. Moj je bio plići, pa je sok od borovnica malo curkao..
  • Umutiti u činiji žicom za mućenje jaja, šećer, brašno, mleko, vanilu i so da se dobije glatko retko testo.
  • Preliti testo preko borovnica i kalup malo protresti da izađu zaostali mehurići vazduha.
  • Peći u rerni zagrejanoj na 200°C desetak minuta, pa smanjiti na 180°C još dvadesetak minuta, odnosno dok ne naraste i porumeni (sredina treba da je čvrsta).



Ohladiti kolač koji će malo da splasne, pa poslužiti. Može sa malo šlaga, kuglom sladoleda ili mojim omiljenim kremom od kisele pavlake...   Ovaj klafuti nije doživeo da se ohladi! :)





8 коментара:

  1. Ooooo, Gagooooo... ovaj tvoj slatki jul je taman po mojoj meri, malo-malo, pa neki slatkiš! Baš uživam gledajući slike i čitajući recepte... ;-)
    Jedva čekam da vidim šta će još slatko u julu da zamiriše iz Grocke... :-P

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zamirisaće sve voćno, po tvom ukusu! Mada se ne sećam da sam nešto od ovoga voćnog što sam pravila preskakala ;))) Zato ću morati na oporavak od šećera bar mesec dana... Hvala ti na čitanju! ♥

      Избриши
  2. Jako volim i mislim se da i ja pravim ovih dana sa trešnjama.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sa trešnjama ću dogodine, ovde im je prošla sezona... Al ima drugog voća koje može da uskoči i zameni ih.
      Hvala ti na svraćanju! ♥

      Избриши
  3. Bas si zaredala sa kolacima - klafuti je super za 'na brzinu' desert.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jasna, najavila sam mesec jul za kolače.. Prema tome, biće još par recepata. Klafuti mi je otkriće, dosada nisam pravila, a stvarno je brzinsko spremanje i super rezultat. Hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши
  4. Divna poslastica, a i krem takodje. Ovdje sam naucila da se uz kolace servira i kiselo vrhnje i svakako je za probati, posebno ako je kolac dosta sladak, kombinacija bude vise nego odlicna.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ovde bi se zgranuli da se posluži kisela pavlaka uz kolače, pa sam prvo rekla da probaju i tek kad su svi rekli da im se dopada objasnila šta je u stvari... Hvala ti na svraćanju! ♥

      Избриши