Странице

недеља, 11. октобар 2015.

Posne punjene paprike sa orasima



Objavljivanje svojih recepata sam započela na Coolinarici. Jedan od prvih koji sam objavila je recept za posne punjene paprike, koji je i ovde na blogu baš posećen. Isprobala sam tamo i more tuđih recepata, od kojih su se mnogi odomaćili u mojoj kuhinji. Jedan od omiljenih su i ove paprike punjene orasima, u sosu od paprike i paradajza..
Recept je Veselinkin. Bile smo (kako to na Coolinarici kažu) cool prije. Pratile šta koja objavljuje, komentarisale jedna drugoj. Ražalostilo me je kada se teško razbolela. Pratila sam, kroz njene komentare na forumu, borbu koju je vodila sa bolešću iz koje, na žalost, nije izašla kao pobednik. Cela Coolinarika je plakala za Veselinkom. U znak sećanja i poštovanja, jednog majskog vikenda pre dve godine, spremali smo jela po receptima drage Ves... 
Odabrala sam ove paprike. Nisam se skroz držala recepta, nešto zbog sastojaka koje nisam imala (pimento sos), a jaje sam izostavila jer mi se nije uklapalo u posne paprike. Svejedno, jelo je divnog ukusa i jedno je od onih koje zauvek usvojite i često spremate.


Sastojci:
6 crvenih paprika 
2 kašike ulja
1 srednja glavica luka
1 šolja pirinča (ja sam integralni)
100 gr krupno mlevenih oraha
 so i biber 
seckani listovi peršuna i celera
1/2 šolje ajvara (može i ljuti)
1/2 šolje mlevenog paradajza
4-5 manjih paradajza 
1 šolja vode

Priprema:



  • Paprike oprati i očistiti od semenki.
  • Na ulju ispržiti luk da omeksa i blago požuti. Dodati orahe i proprziti jos koji minut. 
  • Oprani pirinač dodati u luk i propržiti stalno mešajući. Pobiberiti i pržiti još malo. Skloniti sa vatre i dodati ostale začine.
  • Dobijenom masom puniti paprike, pa ih zatvoriti komadima paradajza. 
  • Pomešati ajvar i mleveni paradajz, sipati šolju vode. Preliti paprike, gledati da tečnost uđe u svaku od njih... Dodati izmedju paprika krupno isečen preostali paradajz... 
  • Peći u rerni poklopljeno oko 30 minuta, otklopiti i peći dok sa paprika skroz ne skuva i dobije smeđu koricu, a sok skoro skroz uvri i ostane gusti sos. 


Po želji u fil možete dodati i malo kuvanog i rendanog krompira. 
Poslužite jelo toplo ili hladno uz domaći hleb, pivo ili vino...  
Za vreme posta, jelo se može spremati i za najsvečanije prilike.




8 коментара:

  1. Odlično! Baš dobro! Moglo bi da se ćušne i u neke suve paprike?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mogu i suve, kako da ne...Moja sestra je pravila i super su!
      Hvala ti na javljanju ♥

      Избриши
  2. Divan recept. Pravim cesto posnu sarmu, a evo sad imam recept i za paprike :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Biće mi drago da ih praviš ♥ Često su posne sarme i punjena paprika ukusniji od mrsnih (mesnih). Imam drugaricu koja uvek sprema posne punjene paprike - u njenoj kući ih više vole iako nisu vegetarijanci... Hvala ti na javljanju :*

      Избриши
  3. Zvuci kao zanimljiva kombinacija koju bi trebalo isprobati.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jasna, hvala ti. ♥ Ovde se paprike na sličan način već dugo pripremaju i omiljene su, tako da preporučujem da ih isprobaš..

      Избриши
  4. Klasicne punjene paprike retko jedem, postale su mi suvise obicne. Ove tvoje, u svezoj ili suvoj varijanti, me bas privlace. Pravim, probam, pa javim :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Davno sam jela klasične, više mi nisu u "programu". Biće mi drago ako ove napraviš, probaš i javiš.. ♥

      Избриши