Странице

уторак, 3. новембар 2015.

Krem čorba od patlidžana



DakleM, patlidžan! Da zatvorim sezonu receptom koji me je raspametio, a u pitanju je čorba!

Do sada se nisam sretala sa patlidžanom u tečnom obliku, pa sam videvši da i takav postoji naumila da ga pravim. Čekala je čorbica bogme dva meseca, ali sam je onomad ipak skuvala i to dva puta, maltene dan za danom.. Kopkao me ukus i iznenadila sam se koliko je fin i neobičan. Da nisam znala od čega je, nikada ne bih rekla da je patlidžan glavni glumac, mada je i paradajz kao sporedni odradio svoje!
Čorbica je kremasta, blagog, a opepunog ukusa. Odlična bez dodataka (pavlake ili limuna), a sa njima je savršena. Zato trk po patlidžan, pa na pos'o - greota je da čorba čeka do sledeće godine! 


Još da objasnim latice nevena kojima sam ukrasila čorbu.. Vratila sam se na Coolinariku posle 9 meseci odsustva (nije trudničko :p), a tamo sve puca od dobrih fotki! Uslikam ja čorbu koju sam prvo pravila, sa željom da je dodam uz recept autorki istog, kad vidim da je baš tog dana objavljena slika vrlo slična mojoj, samo je tanjir drugačiji. I sad, gde da se brukam sa istom kompozicjom, dekoracijom.. ispalo bi da kopiram, ne ide! Napravim ponovo čorbu, pogledam okolo po mom dvorištu i vidim da pored ograde i dalje cveta neven.. Lep je, jel'da?

Sastojci 
3 manja patlidžana 
3 paradajza 
1 glavica crnog luka 
1 češanj belog luka (ili u prahu)
malo ljute papričice (ili ljute aleve paprike)
malo maslinovog ulja 
po ukusu soli i bibera 
po ukusu kisela pavlaka (ili kefir, ili limun)

Priprema:


  • Propržiti na malo maslinovog ulja sitno seckan crni luk. Patlidžan oprati, oljuštiti i iseći na kockice. Staviti ga na luk i katko propržiti.  
  • Oljuštiti paradajz - zaseći krstić na vrhu, kratko ga spustiti u kipuću vodu, zatim u hladnu i oljuštiti. (Ili ga preseći na pola i rendati na krupno rende tako da ljuska ostane u ruci). 
  • Oljušten i iseckan paradajz dodati na plavi patlidžan i luk. Ubaciti i seckani beli luk i ljutu papričicu i sve zajedno još malo propržiti.
  • Doliti malo vode i dinstati dok povrće ne omekša. Izmiksati štapnim mikserom ili u blenderu. Vratiti u šerpu i dodati vrele vode po potrebi, odnosno koliko želite da čorba bude gusta (ja sam dodala oko 700 ml). Posoliti i pobiberiti, pustiti da provri i kuvati još malo da se ukusi povežu.


Poslužiti vruću, sa kašikom kisele pavlake ili kefira kao dodatkom. Može i klot, samo uz još malo bibera i soka od limuna.
Patlidžan može da ostane neoljušten, u tom slučaju dobićete malo tamniju boju čorbe (isprobano). U startu se može ostaviti šaka kockica patlidžana koje kasnije treba blago istostirati na roštilj ili teflon tiganju i dodati u gotovu čorbu radi ukrasa. Prvi put sam tako dekorisala, ali su ovaj put, iz već poznatog razloga, latice nevena pobedile :)






Ideja - Saška-Loko

22 коментара:

  1. Divna je u tvojoj izvedbi, Gago, sa sve nevenom :) Uživanje je čitati recept kod tebe, kao priču. Drago mi je da ti se čorba toliko dopala da je predstaviš ovde, u svom carstvu <3

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Saška, hvala tebi na divnoj ideji i receptu za čorbicu! ♥ Samo da znaš da je opet imam u frižideru! Malo-malo pa je pravim, da iskoristim dok još ima patlidžana, a ostavila sam mleveni i za zimu! :)))

      Избриши
    2. Zanimljiva boja; nikada nisam niti cula da se moze praviti corba od patlidzana!

      Избриши
    3. Jasna, nisam ni ja, dok nisam kod Saške videla recept... Bilo je da pravim, il d'umrem!
      Hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши
  2. Ova čorba je fenomenalna i ja sam je isprobala a plavi patlidžan mnogo volim.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zoko, drago mi je da mislimo isto po pitanju ove čorbice, mada se to nama dvema kao ljubiteljima patlidžana to podrazumeva..
      Hvala ti na svraćanju! ♥

      Избриши
  3. Baš si je doterala, izgled joj je za peticu! Uskoro isprobavam, kad je već toliko hvalis, verujem da je odlična!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Moraaaaaaaš! Moraš, i kajaćeš se što nisi je ranije probala... Hvala ti na čitanju ♥

      Избриши
    2. Isprobanaaaa! Bila si u pravu, odlična je!

      Избриши
    3. Baš se radujem što si je pravila, a još više što ti se sviđa! ♥

      Избриши
  4. Divna corba! Nisam ranije vidjela da se moze i od patlidzana, ali mi se cini jako ukusna. Dekoracija je za deset, ne bih se nikad sjetila, a znam da je jestiv, a i ima ga puna basta :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Gordana, ni ja nisam do sada videla da može čorba, al eto, ispade da može i da je dobra! A neven.. pa morala sam da se snađem i da u konkurenciji dobrih slika na coolki moja izgleda drugačije :))) Hvala ti na jvaljanju! ♥

      Избриши
  5. U Ciebie jak zwykle same pyszności. Zjadła bym duży talerz takiej zupy :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga moja, hvala ti ♥ Slobodno uzmi i dva tanjira ako ti se čorba sviđa :*

      Избриши
  6. Ne mogu da verujem da nisi i ranije isprobala corbicu od patlidzana imajuci u vidu vasu strastvenu vezu :) Sjajna ti je dekoracija, latice su bas lep kontrast malo mracnoj boji corbe. Isprobavamo!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Aleks, ni ja sve ne "postizavam", ma koliko se trudila :))) Kad ostaviš koru na patlidžanu, onda je čorba još mračnija nego ova na slici, ali ovaj cvetić i malo pavlake vade stvar. Hvala ti ♥

      Избриши
  7. Kod tebe uvek kreativne ideje, ovakvu corbicu jos nisam probala, a bas volim patlidzan.:) nego, nesto se razmisljam... da se lepo prijavim kod tebe na rucak i da probam.:))))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Minjončice draga, hvala ti! ♥ Evo danas je ponovo pravim, pa sedaj na aFtobus i pravac ovamo na čorbu!

      Избриши
  8. Upravo spremam corbu od bundeve, svi u kuci je obozavaju :) Naisla i na ovu pa me zanima da li bi mogao patlidzan iz zamrzivaca?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ivana, mislim da može! Možda boja neće ista kao od svežeg, ali ću ukus sigurno biti odličan! I ja sam ostavila dosta pasiranog radi čorbe, ali je još uvek nisam pravila... Pozdrav ♥

      Избриши