Странице

недеља, 29. новембар 2015.

Pasta sa tunjevinom




Evo recepta za neupućene kao što sam ja, plus za početnike u kuvanju koji još nisu imali prilike da spremaju testeninu sa tunjevinom. Naravno, i za sve one koji poste!

Prvi put sam ovo jela pre dvadesetak dana. Sneška sa bloga "U kuhinji i oko nje" mi je u ćaskanju preko telefona usput spomenula da je ovo spremala za brzinski ručak u vreme onih letnjih žega, a ja sam se čudom čudila kakva je to pasta sa tunjevinom i kako je nisam ranije videla i isprobala. 
Iznenadila me jednostavnost recepta koji mi je tom prilikom ukratko prepričala.. Zna se da volim ovakve brze obroke, ali mi na pamet nije palo da riba iz konzerve može ovako ukusno da se spremi u kombinaciji sa pastom (testeninom). 
Već sam negde pisala da ribu nisam jela 25 godina, tako da je moje iskustvo na tom području traljavo. Još uvek jedem samo onu koju drugi očisti (najradije filete), a volim i ribu iz konzerve koja je nalivena slanom vodom, ili kako je drugačije zovu u sopstvenom soku ili u salamuri
Pravila sam je sa kratkim integralnim "cevčicama", ali mislim da može bilo koja pasta da se upotrebi... Uz čašu vina uživancija je zagarantovana.


Sastojci
320 gr paste/testenine
450 gr seckanog paradajza (može iz konzerve)
50 ml belog vina
2 češnja belog luka
2-3 kašike maslinovog ulja
160 gr tunjevine u komadima (u vlastitom soku)
peršun i sušeni bosiljak
malo ljute papričice
so i biber
*po želji i pola glavice crnog luka (ne mora)

Priprema:

   
  • U sudu na 2 kašike ulja propržiti na pola isečene režnjeve belog luka. Kad se blago zažuti, izvaditi ga iz suda.
  • Na ulje staviti isečen paradajz, pa dinstati 10-15 minuta, odnosno dok tečnost ne ispari. Zatim doliti vino, dodati komade tunjevine, seckanu papričicu, bosiljak, biber i po potrebi malo posoliti.
  • Sve još vrlo kratko prokuvati, pa umak preliti preko oceđene testenine koja je skuvana "al dente". Preliti kašikom maslinovog ulja, posuti seckanim peršunom i poslužiti.


* Pre belog luka može se propržiti pola glavice crnog luka, pa dalje raditi prema receptu.

Umesto ovog sosa od paradajza možete napraviti vrlo sličan marinara sosdodati mu ribu, pa spremati pastu dalje po receptu.

Obzirom da je počeo Božićni post, ovo jelo je prikladno za one dane kada je dozvoljeno da se jede riba.




10 коментара:

  1. Kod mene je ova kombinacija redovna ;) Često dodam i dinstane bukovače. Fotke zovu na klopu <3

    ОдговориИзбриши
  2. Одговори
    1. Gordana, hvala ♥ Podseća na leto, još je slikano po sunčanom vremenu koje smo imali cele tri nedelje u novembru...

      Избриши
  3. Krasan brzinski recept, koji je cest na mom ljetnom meniju. Volim sve aromaticne dodatke!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jasna, hvala ♥ Kod mene je na meniju tek od jesenas, ali sam sigurna da će na leto biti baš često!

      Избриши
  4. Veliki lajk od mene, za ovaj prelepi brzinski ručak, za bajne slike, i, naravno, zato što ga predstavljas novajlijama u kujni!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Novajlijama i neupućenima :))) Sneška, veliki lajk ide tebi koja si mi recept otkrila! ♥

      Избриши
  5. Uwielbiam makaron z tuńczykiem! Dzisiaj sobie zrobię ;)

    ОдговориИзбриши