Странице

уторак, 8. децембар 2015.

Dinstana šargarepa sa leblebijama



Šargarepa mi je uglavnom sporedni dodatak u par kuvanih jela (slatki kupus, boranija, đuveč), ubacim je u francusku i Nica salatu, ali da bih napravila neko jelo od kuvane šargarepe - teško...
Drugi prave čušpajz od šargarepe, ja ga kao dete nisam marila, pa mi i ne padne na pamet da ga spremim. Ponekad je sa krompirom i još nekom povrćkom (karfiol) ubacim u kesu za pečenje, poprskam sa malo začina i ulja i dobijem kao prilog uz ribu. Srećom je volim sirovu, rendanu u salatama, najčešće je pravim pomešanu sa celerom, pa tako umirim savest što je u drugim kombinacijama ne spremam. 

Ovo jelo mi se dopada jer je (gle čuda!) jednostavno, a kompletna radnja se odvija u jednom sudu. Nema mešanja i cupkanja oko šporeta, jer sav posao odradi rerna. Rezultat je kompletan i nutritivno bogat obrok, pošto se kao prilog doda i neka kuvana žitarica.


Sastojci:
3 šargarepe 
1 češanj belog luka
1/2 šolje kuvanih leblebija
1 kašika suvog grožđa (žutog)
1- 2 kašičice kumina (nije kim!)
po ukusu soli
1 kašika maslinovog ulja
100 ml supe od povrća

i još...
2 šolje kuvanog braon pirinča, prosa ili kinoe

Priprema:


  • Šargarepu iseći na kolutiće, beli luk sitno iseckati.
  • Pomešati sve sastojke osim supe, pa ih sipati u vatrostalni sud da leže u tankom sloju. 
  • Dodati supu, prekriti folijom i dinstati u rerni 30 minuta. 
  • Skinuti foliju, pa dopeći još 10 minuta da "uhvati" boju i porumeni.
  • Posužiti sa kuvanim pirinčem, prosom ili kinoom.



Jelo ukusom malo vuče na bliskoistočnu kuhinju zbog kumina i suvog grožđa. Ako ih ne želite u jelu, može i bez, ali ste ostali bez divne orijentalne arome... Pogodno je za vegane i one koji poste.





16 коментара:

  1. Zanimljiv nacin spremanja mrkve, ja je zapravo bas volim i kuhanu i cesto je spremam pecenu ili grilanu ljeti, jedino nisam dobra da je jedem frisku sto bih morala vec nauciti. Jako je dobra za vid.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Gordana, to za vid znam, ali jednostavno nemam naviku. Ni ona variva za koja sam rekla da je stavljam ne spremam često... Hvala ti na javljanju ♥

      Избриши
  2. Ovo izgleda vrlo interesantno! Imam pitanjce jedno, kako tačno pravite salatu sa šargarepom i celerom, koju ste spomenuli ? Nikako ne mogu naći način da koristim celer, a znam da je baš zdrav, pa me zato zanima. Hvala :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Imam na blogu dva recepta salate sa celerom, dobro si me podsetila da ih označim, a evo tebi ovde oba linka Ćaletova šarena salata i Minina salata sa narom Pozdrav i hvala na javljanju! ♥

      Избриши
  3. Hvala puno, odlične obe :) Prvo ću još danas Ćaletovu, a ovu drugu, kad nabavim sastojke. Ova druga može i kao zaseban obrok,večera na primer.Super ! Veliki pozdrav !

    ОдговориИзбриши
  4. Odlično!Ova sa šargarepom je napravljena i oduševljena sam. Čekam i tu novu :)

    ОдговориИзбриши
  5. Odlican ti je recept! Sve sastojke volim! Zao mi je sto leblebije nisam imala celog svog zivota, nego sam ih otkrila tek pre koju godinu. Sa njima mozes sve, nekako bude mastu u kombinovanju.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Aleks, hvala ti ♥ Leblebije sam otkrila na Coolinariki i postala zavisnik. Kad nije bilo da se kupe ovde, nosila sam ih sirove iz Grčke, sad već mogu da se nađu i već skuvane u konzervi.. Ali su uvek bolje kada ih sama skuvam! :)

      Избриши
  6. Uvek lepa inspiracija (i fotkice) kod tebe, ne bih se setila da ovako iskombinujem sargarepu, bas zanimljivo i ukusno.:))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti, Lana ♥ Videla sam negde usput kombinaciju i učinila mi se interesantnom, što mi se i potvrdilo :)

      Избриши
  7. Baš interesantan recept! Bojama sa slika ulepsala si mi ovaj tmuran dan!

    ОдговориИзбриши
  8. Baš interesantan recept! Bojama sa slika ulepsala si mi ovaj tmuran dan!

    ОдговориИзбриши
  9. I ja i šargarepa imamo isti takav odnos. :) Nekako ju ne volim preterano kuvano. Nisam ljubitelj ni one iz supe... Ali pravila sam jednom čušpajz od šargarepe i onako, nije bio loš... :)

    ОдговориИзбриши