Странице

среда, 10. фебруар 2016.

Lepinje



Najviše od svega volim lepinje sa kajmakom.. Ljubav neprolazna. Volim kad je lepinja hrskava i topla, a kajmak se razmekša i onako kremast beži na stranu kada je zagrizem. Kajmak krene da klizi preko korice, ja ga lovim da ne iscuri i lickam lepinju čija donja kora miriše na pepeo iz peći sa kamenim podom.. I razvlačim uživanje koliko god mogu, da što duže traje.. Čista erotika! :)))

Ima par situacija kada su mi lepinje sa kajmakom obavezne, ma koje da je doba dana ili noći. Čuvene su u motelu "Predejane", svratištu turista na putu za Grčku. Te ne preskačem! Poznate su i zlatiborske sa kajmakom, ali i one kompletgde ih preliju pretopom od pečenja (njih ne jedem). Ipak, najviše ih volim na Ibarskoj magistrali, na vrh planine Rudnik u restoranu "Rudnički breg".. Izvanredan kajmak u hrskavoj lepinji je tamo najveća uživancija. Ne "promašim" ih nikako i jela sam ih mnoooogo puta (jednom čak i u 4 ujutru), bilo da idem Ibarskom prema dole, ili se vraćam kući..

Kajmak u poslednje vreme izbegavam zbog požutele krštenice (osim na ovim mestima koje sam gore pomenula), a lepinje spremam za večeru uz neki manje masan dodatak. Ranije sam otkidala komad od testa umešenog za hleb i pekla lepinje. Bile su ukusne, ali nisu imale one rupice karakteristične za pekarske lepinje. Ove na slikama su prave! Hrskave korice, mekane unutra i sa rupicama, a bile su umešene umesto hleba uz moju posnu sarmu. Jedem ja nju i bez mrve hleba, ali sam tog dana poželela da hrskavom koricom mackam po tanjiru..


Sastojci:
400 gr brašna tip 500
20 gr kvasca 
1/2 kašičice šećera 
1 kašičica soli 
270 ml mlake vode (približno)
2 kašike ulja

Priprema:


  • Razmutiti u šolji u malo mlake vode kvasac i šećer. 
  • Prosejati brašno, dodati so i promešati. U sredini napraviti udubljenje, tu sipati razmućeni kvasac, poprašiti sa malo brašna i čekati da naraste.
  • Zamesiti mlakom vodom mekano testo, pa ga mesiti par minuta. Oko umešenog testa sipati ulje (ja sam maslinovo), pa lagano okrenuti testo tako da sa svih strana bude nauljeno. Pokriti ga i ostaviti na toplom da duplira volumen.
  • Naraslo testo lagano premesite, pa ostavite da se ponovo digne. Ovo ponoviti još dva puta. 


  • Posle trećeg dizanja, istresti ga na brašnom posutu radnu površinu i podeliti na 4 dela. Svaki deo testa premesiti na brašnu. Staviti na dasku za mešenje ili silikonsku podlogu dobro posutu brašnom. 
  • Posle 10‐ak minuta rastanjiti testo šakom skupljenom u pesnicu - zglobovima prstiju blago pritiskati po testu do veličine koju sami želite. Ostavite deset minuta da miruje. 
  • Nožem ili lopaticom pritiskanjem napravite mrežicu po testu (ne seći!), pa ga izbockati sa svih strana viljuškom. 
  • Rernu zagrejajti na 230 °C zajedno sa plehom u kome će se lepinje peći. Staviti lepinje na vreo pleh i peći ih 15 -20 minuta dok ne dobiju lepu zlatnu boju.


Meni su, naravno, lepinje najbolje sa kajmakom! Mogu da se jedu uz roštilj, variva, pečena jaja ili pečeni sir. Već sam rekla da smo ih Zoki i ja jeli uz posnu sarmu - jelo nam maltene nije trebalo, više smo njih krckali...

Lepinje se mogu premazati žumancetom umućenim sa 2 kašike pavlake radi lepše boje i sjaja. Ja nisam, jer mi se nije uklapalo uz ručak na Badnji dan...





 

18 коментара:

  1. Auuuh, pošteno sam ogladnela čitajući uvod ;) Kako mi je kad dođoh do komentara moš' misliti?! ♥ Odlično, kao i uvek kod tebe.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, Nalence! ♥ Ni ja nisam bolje prošla dok sam pisala. :) Lepinju sa kajmakom jedem jednom, ili eventualno dva puta godišnje, ali bar mogu da maštam...

      Избриши
  2. Uvek omiljene domaće lepinje bilo gde da naletim na njih. One iz PREDEJANA baš znaju da "legnu" negde oko ponoći uz sve ćevape. Jedino mi je krivo što sada naše agencije zaobilaze Predejane i prave pauzu u nekom glupom motelu koji je više svratište kraj puta.Ove tvoje se jedu bez ičega :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. E, da.. agencije nekada zeznu stvar, pa prave odmor u nekoj birtiji.. A ja ko dete čekam Predejane i lepinje sa kajmakom, pa kad Zoki i ja idemo kolima naplatimo im se u oba pravca! Hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши
  3. Hleb ne jedem, ali lepinju e to obavezno i to naravno sa kajmakom, ( emigrantski, šta ću kad pravog nema )ćevapima i dosta crnog luka a nekad može i dodatak urnebes salate..i sve to sa hlasdnim pivom a to je možda jednom godišnje...Odlične su ti lepinje.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ni ja ih ne jedem češće sa kajmakom, ali su mi u toj kombinaciji prava gozba. Neko vreme sam sama skidala kajmak sa kuvanog mleka i slagala sloj po sloj, pa računam da i vi tamo tako pravite... Hvala ti na svraćanju ♥

      Избриши
  4. Jao, Gago sta nam radis, tacno bih sada odjurila u kuhinju da ih zamesim!:)))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Imala si vremena da budu gotove pre ponoći, ti ne ležeš rano ;) Hvala na javljanju ♥

      Избриши
  5. Одговори
    1. Tanja, hvala, biće mi drago! ♥ Lepinje sam pravila 3 puta u roku od 7 dana, totalni raspašoj :)))

      Избриши
  6. Jao pa pljeka sa kajmakom u toploj lepinji u Predejanu, evo majke mi krenula mi je voda na usta :)
    Mirisu cak do mene. Divno, ovo prosledjujem dragom, on je majstor za testa! :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. C, c, c.. kažeš pljeske, a meni je ove godine okruglo 30 godina kako ne jedem meso, pa ga zato ne pominjem... :))) Šalim se, draga moja, znam da su lepinje tako omiljenije nego samo sa kajmakom. Drago mi je da ti se recept sviđa, hvala ti na čitanju! ♥

      Избриши
  7. Ajaoj gde otvorih ovo iza ponoći da čitam..a hleb za sutra sam već umesila. Kako sam sad gladnaaaa.Ja kao i Zoki samo emigranstski kajmak , tako da jedući ovo kad napravimo ( a to što pre) mislićemo o svim tim lepi njastim mestima koje si spomenula , a ja zacrtala da ako ikad dodjem , probaću , pa nek ide život.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zato ja na blogove ne idem uveče, izazov pred spavanje mi ne treba :))) Već sam Zoki pisala da kajmak možete da skidate par dana sa kuvanog mleka i eto vam mladog, domaćeg.. Ja sam tako radila dok sam imala koze. Hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши
  8. Bila sam ubedjena da se ovakve rupice (od kojih mi inace posebno podje voda na usta) mogu dobiti samo ako koristis starter. Hvala ti sto si mi pokazala da moze sve i sa kvascem i uz, pretpostavljam, mnogo ljubavi i vestine.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Aleks, bitno je da se testo više puta premesi i da bude baš mekano i lepljivo.. Na jakoj vatri se naduva i otuda su lepinje šupljikave. Mislim da kvasac ne menja stvar, imam ja i domaći starter i sve zavisi od brašna i postupka hoće li biti rupica. Hvala ti na javljanju ♥

      Избриши