Странице

субота, 19. март 2016.

Čorba od komorača i tikvica



Poslednjih par meseci sam se navadila na komorač kao besna! Sve mi se od njega jede - pečen, ili sirov  u salati, pomešan sa drugim povrćem kao prilog. Jedino još čorbu nisam pravila, ali je sad i ona došla na red.. 

Već sam pisala da je moj Zoki i ja ne jedemo istu hranu (on je na sirovoj), ali da ponekad pojede ono što ja sebi spremim. Čorbice voli (ja ih spremam samo od povrća), mada me uvek pre nego što pristane da ih pojede pita od čega su. Onda, kao fol, razmišlja i na kraju pristane. U stvari me zavitlava, jer nema povrća koje ne voli i koje bi odbio, kao ni čorbe! Za ovu od komorača je, iako je prvi put probao, rekao da je čista desetka jer je punog ukusa, sita i osvežavajuća u isto vreme.

Ovo je bila slika dana na Coolinarici 31. mata 2016. godine

Sastojci:
1 veći komorač
1 veća tikvica
1 kašika ulja
1 manja glavica luka
1 češanj belog luka
400 ml vode
1 kašičica pesta od bosiljka (može i bez)
soli i bibera po ukusu
malo tucane ljute paprike
1/4 kašičice cimeta (neobavezno)

i još:
2-3 kašike prepečenih kockica hleba
malo listića ("iglica") komorača
malo limuna

Priprema:


  • Očistiti komorač od stabljika i drvenastog dela. Oprati ga i iseći na režnjeve. Tikvice oprati, osušiti i iseći na kocke (ja kupovne uglavnom oljuštim, domaće ne).
  • U dubljoš šerpi na ulju prodinstati sitno seckani crni luk. Kad zastakli dodati i beli luk, pa kad malo pusti aromu ubaciti komorač i tikvice. Sve poklopljeno dinstati oko 5 minuta.
  • Povrće u šerpi naliti vodom (može da se doda i kašičica mlevenog sušenog povrća), poklopiti i kuvati tridesetak minuta, odnosno dok povrće ne omekne. Kad je povrće kuvano dodati kašičicu pesta od bosiljka.
  • Sud skloniti sa vatre i štapnim mikserom usitniti povrće (može i u blenderu). Posoliti i pobiberiti i po želji dodati malo cimeta i tucane ljute paprike. Gustinu doterati sa još malo vrele vode. Vratiti na ringlu da se još par minuta kuva.


Gotovu čorbu sipati u činijice i po želji dekorisati kockicama hleba prepečenim na suvom tiganju, tucanom ljutom paprikom  i iglicama komorača. Ako volite kiselu, nakapati malo soka od limuna..

Začinila sam u čorbu i cimetom i pestom od bosiljka koji sam pravila jesenas po ovom receptu (izostavila sam parmezan i pesto sam zamrzla). Možete da izostavite jedno ili drugo, ili oba, ako vam je dovoljan poseban ukus komorača..




Ideja - Lilest

5 коментара:

  1. Одговори
    1. Nale, prvi put sam kombinovala komorač i tikvice, sad volim i ja.. Hvala ti na javljanju ♥

      Избриши
  2. Znaci to je ta corbica od komoraca :) Komorac i tikvica zvuci kao dobra kombinacija, a i pristaje joj natpis sa cinijice "happiness garden".

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. To je! Srećom nija sa spanaćem, inače.. ;) Hvala ti na javljanju ♥

      Избриши