Странице

среда, 16. март 2016.

Krompir i karfiol na indijski način - Aloo Gobi



Aloo je krompir, gobi je karfiol. Jelo je popularno u Indiji, Pakistanu i Nepalu, mada se sprema i poznato je širom sveta. Žućkaste je boje i aromatično zbog začina, a postoji bezbroj varijanti ovog jela u zavisnosti od toga koji se začini koriste..

Pravila sam ga pre par godina kada sam prvi put nabavila garam masalu i gi (ostale začine sam već imala), po receptu Monsunke sa Coolinarike. Na žalost, ona se brisala, pa je i recept otišao sa njenim profilom, ali mi je ostao u sećanju fini i neobičan ukus ovog jela...


3 kašike ulja (ili gija)
1 mali luk
seckana papričica (ne mora)
1 kašičica rendanog đumbira
2 češnja belog luka
1/4 kašičica korijandera u prahu
1/4 kašičice aleve paprike
1/2 kašičice turmerika (kurkume)
1/4 kašičice ljute tucane paprike
1/4 kašičice garam masale
1/2 kašičice kumina
2 srednja krompira, očišćena i isečena na manje kockice
1/2 glavice karfiola, očišćene i iskidane na cvetove
malo soli
2 kašike soka od limuna

Priprema:


  • Zagrejati gi ili ulje u tiganju, pa ubaciti luk i propržiti na laganoj vatri da svene i dobije malo boju.
  • Dodati rendani đumbir i prodinstati minut, pa ubaciti sve začine i propržiti 30 sekundi da puste aromu.
  • Ubaciti krompir, poklopiti i dinstati 5-7 minuta. 
  • Zatim dodati karfiol, ponovo poklopiti i dinstati u tečnosti koju pusti oko 20 minuta. 
  • Sipati limunov sok i preostalu kašiku ulja. Otklopljeno sotirati par minuta dok jelo ne dobije rumenu boju. Povremeno pažljivo promešati pazeći da se karfiol ne raspadne.


Kombinovala sam dva recepta, iz svakog uzela šta mi odgovara. Smanjila sam začine u prahu, ali je nama jelo i tako bilo savršeno... Bilo je dovoljno ljuto i pikantno, a posebno mi se uklopio limun, koji svemu daje notu svežine.






Ideja  - Veg Recipes of India 

14 коментара:

  1. Ja ovo jelo naprosto obozavam i cesto pravim. Svidja mi se tvoja verzija, cini mi se da je jos ukusnija, jer ima vise sastojaka. Sljedeci put cu probati ovaj recept. Lijepo si slozila sve zacine u zdjelicama :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jelo ne pravim baš često, a da me pitaš zašto nemam pojma, jer ga i ja obožavam.. Sa začinima sam se malo igrala, presipala i slagala. Hvala ti na javljanju ♥

      Избриши
  2. Fenomenalno! Taman mi je bilo potrebno neko jelo sa krompirom za skrobni dan dijete koji drzimo... imam neku mesavinu za chicken masalu... valjda ce posluziti

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kato, hvala! ♥ Videla sam da si jelo isprobala i javila utiske na FB, drago mi je da vam se svidelo. Inače sam spremila nekoliko jela koja se uklapaju u raznorazne dijete, ali i u Vaskršnji post koji je počeo, pa ću sledećih par nedelja da ih objavim..

      Избриши
  3. Jako lijepo izgleda, no kako nemam indijske začine jer baš i ne volim njihovu kuhinju, sumnjam da mogu napraviti nešto baš po ovom receptu. I jednu i drugu namirnicu inače jako, jako volim.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Možeš ti da iskombinuješ karfiol i krompir na drugi način, da dodaš tek poneki začin koji ti se dopada.. Ali sigurno si već sama nešto iskombinovala. Hvala ti na javljanju ♥

      Избриши
  4. Одговори
    1. Jasna, i ja volim aloo gobi, jer je jelo "sa karakterom".. Hvala na javljanju ♥

      Избриши
  5. Ja sam, izgleda, jedna od retkih koja ovo jelo jos nije probala, a mnogo volim sve zacine koji su na spisku. Nedavno mi sestricina iz Indije donela novu kolicinu njihovih zacina, ovog puta i neke za koje ne znam sta cu. Taman cu da krenem od ovog recepta, a onda dalje istrazim i link koji si postavila.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Uh, sad kad kreneš po indijskim receptima.. ♥ Čekam da isprobaš aloo gobi i javiš da li ti se sviđa. Ovaj je pre neki dan dobio na FB meni mnogo dragu pohvalu od Monsunke, koju pominjem u uvodu recepta. Pravila ga je i kaže da je bolji nego njen, koji sam još pre 5 godina isprobala. Učenik nadmašio (mlađeg) učitelja :)))

      Избриши
  6. Odlično, ukusno, lepo i vege. Jedno od mojih omiljenih jela. Gago, majstore!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, darling ♥ Šta začini naprave od dve obične povrćke, aaa? ;)))

      Избриши