Странице

среда, 30. март 2016.

Krompir paprikaš - lajt verzija



Krompir paprikaš je jelo koje od kako znam za sebe nisam volela. Bilo mi je prezačinjeno, jako, sa zaprškom koja mi nije prijala. Dok sam bila dete redovno sam ga eskivirala. Od kako sam otišla iz roditeljske kuće nikada ga nisam spremala.. ma, ni jednom! A onda mi se zimus iz čista mira prijeo baš krompir paprikaš..

I napravila sam ga par puta u ovoj lakšoj verziji. Jeste da je jednostavan, ali je izuzetno ukusan, pogotovo sa vege kobasicom od sejtana. Čak mi se i moj Zoki pridružio jer voli krompir, a sirov nije baš zgodno da jede. Ne moram ni da kažem da su tanjiri svaki put bili olizani i da ne znamo kakav je paprikaš kada se skroz ohladi - jelo ni jednom nije došlo do te faze, jer je uvek bilo još toplo pojedenio..


Sastojci:
1 manja glavica luka
1 kašika ulja (ne mora)
1/2 kašičice aleve paprike
500 gr krompira
2-3 dl vode
1 kašika ajvara
1 kašika paradajz - pirea (iz tube)
1 lovorov list
po ukusu soli i bibera
1 kašičica sušenog mlevenog povrća (dodatka jelima)

Priprema:


  • U luk ubaciti lovorov list pa ih izdinstati na ulju (može i samo na vodi) da luk omekne i promeni boju.
  • Sipati alevu papriku, promešati i ubaciti krompir sečen na kocke ili kriške.
  • Dodati ajvar, paradajz pire i sušeno mleveno povrće.
  • Sve naliti vodom i kuvati dok krompir ne omekne. Pred kraj posoliti i pobiberiti.


Topao paprikaš sipati u činije i poslužiti uz sezonsku salatu. Uz ovaj paprikaš meni odlično idu vege ćufte ili kupovne vege kobasice od sejtana i soje, a može i neki dobar sir..






















Ako luk dinstate na vodi, dobićete jelo pogodno za dane kada se posti na vodi. U tom slučaju uz jelo jesti samo salatu, meni najbolje idu kiseli krastavci, zelena salata ili salata od svežeg slatkog kupusa..





20 коментара:

  1. Анониман30. март 2016. 12:24

    Super izgleda čak i u lakoj verziji. Ja volim sva jela od krompira a ovo moram probati na moj dan bez mesa jer i Boban voli krompir :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Dubravka, hvala ♥ Inače, krompir volim pečen u rerni i kao krompir salatu, u jelima onako... Ali sam mu se ove zime naplatila u paprikašu! :)))

      Избриши
  2. jel neki određeni paradajz pire se koristi ili bilo koji

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Biljana, može kakav bilo.. i pasata, pire, ili domaći kuvani iz flaše.. Bitno je da daje kiselinu i gustinu. Može i svež paradajz, oljušten i sitno iseckan, samo što je sada nikakav - voden i plastičnog ukusa :))) Pozdrav ♥

      Избриши
  3. Baš me je nasmijao post! Tako to đođe s vremenom i godinama. Uvijek velim da su me nekada tukli da jedem (zaista, mama je nadamnom stajala s trvenom kuhačom u prijetećoj pozi), a sada bi me netko morao tući da ne jedem. Tako ni ja nikada nisam jela ovakav paprikaš, ali najviše stoga što ga mama nikada nije radila. Kako volim krumpir, sve mi je s njime odlično. naravno, mome muže ne bi moglo bez dobre kobasice ili nekog drugog mesa.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. U pravu si, draga. Koliko stvari kao mlađi ne volimo, a kasnije ih tamanimo! Mada kod mene i sad ide periodično.. Ovo je jednostavno "narodsko" jelo, a ti mužu slobodno dodaj bez čega ne može :))) Hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши
  4. Ależ to danie wygląda smakowicie!!!! Bardzo mi się podoba Twój przepis. Gulasz zrobię koniecznie! Pozdrawiam cieplutko!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga moja, puno ti hvala na lepim rečima! ♥ Pozdravljam i ja tebe :*

      Избриши
  5. Sljedeci put probavam lajt verziju, odlicno izgleda i vjerujem da je bolji na ovaj nacin.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Gordana, biće mi drago da isprobaš ovu varijantu paprikaša ♥ Hvala na javljanju! :*

      Избриши
  6. Čitajući tvoj post kao da vidim sebe u toj priči. Paprikaš sam obavezno eskivirala. Od kad sam ga sama napravila po sopstvenom ukusu, prosto ga obožavam. Pravim ga na isti način kao i ti ali sa kockicama proprženog belog mesa. Umesto paradajz koncentrata koristim čašu tomatina ali mi ajvar nikada nije pao na pamet. Moraću da probam tu kombinaciju. Sigurno da je ukusno. Hvala na interesantnoj ideji za sutrašnji ručak.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Eh, ko deca mnoga jela eskiviramo, posle nam se omile..Ne jedem meso 30 godina, pa ga ni sa jednim nisam pravila, ali sigurno je onima koji ga jedu sa piletinom odličan! Ajvar često ubacim u variva umesto paprike, pogotovo kada joj nije sezona. A tomatino, tomatelu i sve druge passate proverim, pa ako ima šećera (a uglavnom ga svuda ubacuju), radije uzmem u DM-u Alnaturin koncentrat od paradajza, jer je (kažu) bio proizvodnja i bez ikakvih dodataka, čak nije ni posoljen! Pozdravljam te i radujem se da ti je ovaj paprikaš inspiracija za današnji ručak ♥

      Избриши
  7. Za prste polizati, cesto pravimo paprikas, em fino em brzo, odlican je i bez mesa... evo, dolazim sa Vesnom na rucak.:))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Lanče, hvala ti ♥ Bogme ćemo ti i ja kod Vesne na paprikaš, ona ga je juče pravila :)))

      Избриши
  8. Одговори
    1. Hvala, draga ♥ Kod mene je uglavnom sve bezmesno, samo ponegde ima ribe.. :)

      Избриши