Странице

недеља, 27. март 2016.

Saag - spanać na indijski način



Volim spanać, al br’te, mnogo mi je pipkavo njegovo čišćenje i pranje! Zato ga od sveg zeleniša najmanje koristim, pogotovo što od proleća do jeseni imam svoju domaću blitvu, koju em više volim, em joj lakše obavim "umivanje". Spanać uglavnom kupujem zamrznut u briketima, pogotovo preko zime, a jedna vrsta (koju mi je moja sestra preporučila) je kada se spremi ista kao da sam upotrebila svež! Taj spanać nije pasiran i iako su sečeni, listovi su vidljivi. Obično ga spremam kao varivo (pire), nekad ga ubacim u zeljanicu ili čorbicu..

Recept za Saag mi je „šapnula“ moja Goca, kada sam pre desetak dana objavila recept za Aloo Gobi. Kaže da ovaj spanać na indijski način uvek kombinuje sa njim, a ja joj po pitanju hrane sve verujem! Još je sad provereno i potvrđeno - spremala sam ga juče! Saag je jednostavno aromatično jelo koje se brzo spremi, iznenađujuće je ukusno i savršeno se uklopilo uz gore pomenuti Aloo Gobi..


Sastojci:
50 gr gija (ghee) ili ulja
1 luk sečen na rebarca 
1 kašičica Garam Masale 
450 gr svežeg ili zamrznutog spanaća u listu 
1 kašičica soli 

Priprema:


  • Zagrejati gi, sipati luk i prziti da bude staklast. 
  • Dodati Garam Masalu i so, pa prziti uz stalno mesanje 3 minuta. 
  • Na kraju ubaciti spanać i pustiti da sve krčka 5 minuta (dok se ne odmrzne ili dobro svene ako je svež), pri tome stalno mešati. 
  • Kuvati da spanać lepo omekša i ukrčka se, odnosno da višak tečnosti uvri. 

Poslužiti toplo sa kuvanim basmati pirinčem (ili indijskim lepinjicama) i uz još neko vegetarijansko varivo. Po želji odozgo dodati malo gustog jogurta. I kao što sam već napisala, ovaj spanać ide odlično uz Aloo Gobi. 

Saag može da se sprema i od drugih zelenih lisnatih biljčica (kod nas su to blitva i zelje), a može i od brokolija.


Garam Masalu možete napraviti i sami: 1,5 kašika kardamoma u mahunama (izvaditi semenčice, a opnu baciti), 5 kašika semena korijandera, 1 kašika semena kumina, 1,5 kašika celih karanfilića, 6 kašika crnog bibera u zrnu. Sve iztučiti na pleh pa peći 10 min na 240°. Dok se peku, začini štipaju za oči, dobro provetriti kuhinju. Kad se ohladi samleti semenke, preručiti u teglu sa poklopcem koji se šrafi i odložiti na suvo i tamno mesto.




12 коментара:

  1. Анониман27. март 2016. 10:37

    Bravo za Gocu a naravno i za tebe da si si probala spanać na ovaj način. Jela sam ga slično spremljen i samo potvrdjujem , odličan je!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. I ja kažem "bravo za Gocu" ♥ Ona je moj kovčežić sa blagom, puna je sjajnih ideja i recepata.. Drago mi je da ti možeš da potvrdiš koliko je ovo jednostavno jelo dobro! Hvala ti :*

      Избриши
  2. Ako pravim spinat sam, kupim ponekad zamrznuti, ali cesto kupujem i svjezi, onaj sto je vec u listovima, pa je lakse s njim ili ako ga mijesam u salatu kupim onaj baby spinat, sasvim mladi listovi, s njim je jos najlakse. Ima ga kupiti i opranog, spremnog, ali to nikad ne kupujem. Divan recept!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Gordana, hvala ti ♥ Najlepši je svež, ali ja perem listić po listić, pa se to otegne.. Uzgaja se napolju, a onda zaluta koji pužić :)))

      Избриши
  3. Uwielbiam szpinak! Twoja propozycja jest pyszna!!!! Muszę wypróbować :) Pozdrawiam cieplutko!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Agnieszka, puno ti hvala i na lepim rečima i na pozdravu.. Uzvraćam! ♥

      Избриши
  4. Volim spinat i u zadnje vrijeme ga mnogo jedem (nedostatak zeljeza)...Dobro za isprobati drugaciji nacin.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jasna, hvala ♥ Za gvožđe je dobra i kopriva, kod nas je prostigla i ja joj se ovih dana pošteno naplaćujem :))

      Избриши
  5. Odličnog je ukusa. Od kako sam pre petnaestak godina prvi put probala ovaj spanać zaljubila sam se u taj način pripreme, a ta ljubav traje do danas. Rado ga spremam sa krompirom tzv. Aloo Saag. Preporučujem svima da probaju ovaj spanaćak ;) Fotke su prelepe.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti, milo moje Nalence, na lepim rečima i preporukama za ovo jednostavno jelo! ♥ Spremala sam ga prvi put pre par dana i sigurno ću ga i ja ubuduće često spremati.. :*

      Избриши
  6. Sto bi rekla jedna baka na Kalenicu, ja sam ti od onih lenjih domacica, pa kupujem samo ociscen i opran spanac :) Super recept, nikad probala, ali sad cu!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ma dok ima očišćeni i oprano, što da se mučiš.. Ja kupujem očišćen mlad krompir, nema šanse da se ja majem! Em boji ruke (mada može u rukavicama, koprivu tako perem), još je pipkavo.. Hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши