Странице

субота, 2. април 2016.

Brokoli i batat u hartiji



Batat (ili slatki krompir) je povrće koje se baš i ne koristi mnogo u sredini u kojoj ja živim. Da li što je još malo poznato, ili naša tradicionalna kuhinja baš ne ljubi mnogo slatko-slane kombinacije, uglavnom ga retko srećem u našim prodavnicama (osim u velikim super-marketima), a još manje na stolu onih koje poznajem.
Kažu da batat nema nikakve veze sa krompirom (nisu uopšte u rodbinskim vezama), ukus mu je mnogo slađi, aroma orašasta, meso od svetlo narandžaste do ljubičaste boje i bogat je beta-karotenom. Od batata se spremaju i slana i slatka jela. Čak sam videla i sladoled! Mene po ukusu podseća na bundevu, samo je brašnjaviji i kremastiji. 

U ovom receptu je u kombinaciji sa brokolijem, začinjen travkama karakterističnim za italijansku kuhinju i parmezanom. Povrće je mekano i sočno, papir mu ne dozvoljava da se osuši jer para ostaje u paketiću, a opet dobije rumenu boju. Ja sam ga pekla 5 minuta duže, pa je još rumenije :)))
Dobro je kao prilog, ali i kao lagano glavno jelo. Malo vina, neka maslina i eto divne večerice.. 


Sastojci:
300 gr brokolija
300 gr slatkog krompira (batata)
25 gr maslinovog ulja
2 češnja belog luka
1-2 kašičice italijanskog začina*
so i biber po ukusu
30 gr rendanog parmezana
2 kašike seckanog peršuna

Priprema:


  • Brokoli iskidati na cvetiće, očišćeni slatki krompir iseći na kocke.
  • U činijici pomešati ulje, beli luk i italijanski začin. Posoliti i pobiberiti.
  • Iseći veći komad papira za pečenje, staviti ga na pleh i na papir poređati brokoli i slatki krompir. Preliti začinjenim uljem.


  • Duže stranice papira skupiti, malo uviti i ivicu zaheftati. Isto tako uraditi sa krajevima.
  • Pleh sa papirnim paketom staviti u rernu zagrejanu na 200°C i peći 25 minuta.
  • Paketić sa ispečenim povrćem na vrhu pocepati ili iseći nožem/makazama i povrće sipati na tople tanjire. Posuti peršunom (ja nisam) i rendanim parmezanom i odmah poslužiti.



Jelo možete spremati i od običnog mladog krompira. Ako izostavite parmezan (ili ga zamenite rendanim dimljenim tofu sirom), dobićete jelo koje je odlično u dane posta.


* Italijanski začin možete sami napraviti ako pomešate po 1 kašičicu sušenog i mlevenog bosiljka, origana, timijana i majorana, plus po 1/2 kašičice ruzmarina i žalfije. Po želji dodati malo tucane ljute paprike.






22 коментара:

  1. Batat nisam probala a i uopšte me ne vuče da probam mada ovako pripremljeno sve je po mom guštu. ☺ Kupila si me bojama. Odličan recept za večerinicu, slažem se.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Moja Nalence, dugo sam i ja oklevala da ga probam, a onda sam se (po mom običaju) navadila.. Sad ću da vas smorim receptima sa batatom, biće i za večerinicu i večericu :* (mema potrebe da ispravljaš, razume se i ovako!) Cmokić ♥

      Избриши
  2. Nedavno sam pocela da ga koristim u ishrani, mada ga ranije nisam volela. Ovako pripremljen je po mom ukusu i verovatno cu ga vec danas isprobati :))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nataša, hvala ti, biće mi drago da ga isprobaš! ♥ I ja sam tek od skoro počela da spremam batat, ali ja sam prase koje sve od povrća voli da jede i već sam par različitih jela napravila :)))

      Избриши
  3. Ja baš volim da ga dodam da zasladi neko jelo od povrća, mada moja deca i nisu nešto baš oduševljena. Nešto mi više prija njegov ukus nego bundeva, a možda samo zato što mi je bundeva teža za rukovanje. Super je ova kombinacija sa brokolijem, pa sve u papiru... probavamo prvom prilikom.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga moja, i meni je batat lepši od bundeve, ona mi je nekako vodena, batat nije.. Drago mi je da ti se ova kombinacija dopada, biće mi drago da je ispobaš ♥

      Избриши
  4. Kocham Twoje przepisy! Danie musi smakować rewelacyjnie!!!! Pozdrawiam cieplutko!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga, raduje me da ti se recept sviđa, a jelo je zaista ukusno!
      Hvala ti na javljanju, pozdravljam te.. ♥

      Избриши
  5. Obozavam batat jer me ukus podseca na bundevu, a kod batata nema promasaja: uvek je sladak. Ako niste probali ranije, dodajte u kombinaciju sa obicnim krompirom i batatom i jedan koren celera-ukus je sjajan. Kada je sirov, tvrd je i malo teze se sece, ali brzo omeksa. Miris je neverovatan, samo trazi malo vise soli, ali je sjajan diuretik. A moze i nekoliko sargarepica. Prijatno.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Tanja, hvala na javljanju i korisnom predlogu. ♥ Sledeći put ubacujem i celer.. Znam da je pečen odličnog ukusa (radila sam ga u drugoj kombinaciji), pa će sigurno i ovde biti super! Pozdrav!

      Избриши
  6. može li da se slika taj batat samo, gde se on kupuje ...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Biljo, prva reč u ovom receptu je link koji te vodi na Wikipediju gde je tekst o batatu sa sve slikom! B-) Ima slika i na Google-u koliko ti duša želi, samo ukucaj batat u pretraživač! U Beogradu ga ima u Tempu, Unuverexportu, Veru, većim prodavnicama Maxija i Idei, na odeljenju sa ostalim povrćem.. Pozdrav! ♥

      Избриши
  7. A čuj, da se mi nekako preselimo jedna bliže drugoj i naizmjence si kuhamo! Vidim da su ovo sve jela koja i ja jako volim, baš kao i način kuhanja. Fino, fino!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Biraj kuću u Slavonskom Brodu - kaže moj Zoki da je na pola puta i tebi i meni, pa da budemo komšinice i kuvamo naizmenično svaki drugi dan.. ♥

      Избриши
  8. Batat mi nikako nije sjeo, ali mogla bi isprobati ovu varijantu...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pravila sam još jednu varijantu sa lukom, plus čorbicu, ali meni od povrća skoro sve sedne.. ;))) Biće mi drago da je isprobaš, nadam se da će ti se dopasti.. ♥

      Избриши
  9. Obozavam paketice, to je divan, jednostavan nacin da dobijes socno jelo. Ova tvoja kombinacija je tako divnih boja, a ukus je proveren :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ranije sam radila u kesama za pečenje, ali uvek me muči taj celofan/plastika koja ide na visoku temperaturu, pa mi je hartija bolje rešenja.. Hvala ti na lepim rečima upućenim jelu ♥

      Избриши