Странице

среда, 27. април 2016.

Posni kolač bez ulja



Pre par dana, dok sam preko telefona ćaskala sa dragom koleginicom, usput u razgovoru ona pomene da je davno skinula sa Interneta odličan recept za kolač bez ulja, jaja i mleka, idealan za post na vodi. I predloži mi da ga objavim.. Kod mene lista za isprobavanje podugačka, a još izbegavam slatko, sve kao krećem sa dijetom, odlažem, krećem, odlažem..


A opet razmišljam, na ovaj blog se svraća u vreme posta duplo više nego obično, pa bi bilo lepo da obradujem one koji poste receptom za fini kolačić, a koji zadovoljava sve kriterijume čak i kod najprobirljivijih sladokusaca. Nisam se pokajala što sam ga pravila (naprotiv, oduševljena sam), jer je kolač nadmašio moja očekivanja! Jedino me kiša namučila da ga uslikam, a plus sam htela da na slikama "statira" i đurđevak iz moje bašte koji se propisno napio vode, pa sam čekala da se prosuši. Sve u svemu, kolač je uspeo da prenoći bez velikih gubitaka i dočeka poziranje..


Sastojci:
15 kašika (210 gr) tople vode 
15 kašika (220 gr) šećera
(ja sam smanjila na 6 kašika)
15 kašika (180 gr) brašna (kod mene je integralno)
3-4 rendane jabuke 
200 gr seckanih oraha
100 gr suvog grožđa
2 kašike griza (kod mene su ovsene mekinje)
1 prašak za pecivo
1 kašičica sode bikarbone
rendana korica limuna ili pomorandže
za sirup:
200 gr šećera
200 ml vode
1 vanil-šećer 
po želji malo kardamoma, kolutova limuna, soka od pomorandže

Priprema:


  • U sud za mešenje uliti toplu vodu, dodati šećer i dobro pomešati da se šećer otopi.
  • Dodati redom sastojke - rendane jabuke, šećer, brašno, griz (ili ovsene mekinje), prašak za pecivo, sodu bikarbonu, suvo grožđe, seckane orahe (u testo mogu i mleveni) i rendanu koricu limuna.  
  • Kašikom ili varjačom sve promešati i ostaviti petnaestak minuta da odstoji.


  • Na dno tepsije prečnika 28 cm staviti papir za pečenje i posuti 100 gr seckanih oraha. (Moj kalup je pravougaon, 28x22 cm).
  • Sipati testo u tepsiju i peći 15 minuta na 200°C, a onda smanjiti temperaturu na 180°C i peći još 15-20 minuta. Ostaviti pečen kolač da se ohladi u tepsiji. (Ja sam ga pečenog izvadila iz tepsije, okrenula, skinula papir, isekla na kocke i vratila u tepsiju sa donjom stranom okrenutom na gore, da pečeni orasi budu po površini).
  • U lončiću pomešati vodu, šećer, vanilu i po želji kolutove limuna. Dodala sam i kardamom, a umesto jednog dela vode malo isceđenog soka od pomorandže. Staviti lonče na vatru da tečnost provri i kuvati par minuta. 
  • Vrućim šerbetom preliti kolač u tepsiji. Sačekati da se ohladi i poslužiti.


Divan kolač, sočan i baš bogat ukusom! Šećer sam namerno smanjila, jer je kolač i sa ovom količinom od 6 kašika dovoljno sladak - sirup ga dodatno zasladi (a i osveži), plus ga kolač skroz upije, tako da ništa ne curi.. Orasi koji idu direktno u kolač mogu i da se samelju, meni je lepše sa seckanim koji se osete pod zubima, a ne kvare strukturu kolača. 






10 коментара:

  1. Gago ,kolač za ove dane bez masnoće.Odličan recept!Pozdrav! :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Baš sam ga zato sad i objavila - korisno i onima koji poste, a i drugima koji bi da smanje masnoće..
      Hvala ti na javljanju ♥

      Избриши
  2. odlično izgleda, stavljam na listu za isprobavanje

    ОдговориИзбриши
  3. Jeszcze nigdy nie jadłam takiego ciasta. Wygląda na pyszne, więc pewnie niedługo upiekę! Dziękuję Ci Dragano za te wspaniałe przepisy!!! Pozdrawiam cieplutko z zimowej (wczoraj u nas padał śnieg) Polski!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Agi, hvala ti na lepim rečima, biće mi drago da isprobaš ovaj kolač! ♥
      I kod nas je hladno, padao je i ovde sneg, ali se nadamo lepom vremenu.. ☀

      Избриши
  4. Divan recept i divan kolac. Tako lijepo serviran da mami na isprobavanje :) Djurdjevak je bas lijep

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Gordana, hvala ♥ Ukusan je i nikad ne bih rekla da u njemu nema jaja, mleka, putera, pa ni ulja.. A đurđevak sam pre 5-6 godina dobila od komšinice, desetak izdanaka, a sada se namnožio i proširio da te Bog sačuva.. To je jedino cveće koje imam u dvorištu, ostalo mi nije interesantno. Na žalost, traje desetak dana, a onda čekam novo cvetanje do sledeće godine.. 🌺

      Избриши
  5. Gago,kolac izgleda fenomenalno,rado bih ga probala...slike su ti fantasticne.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zoko, hvala ti ♥ Probaj, iznenadićeš se da od ovih sastojaka dobiješ baš, baš fini kolač. Hvala ti na komplimentu upućenom slikama - sklopili su se cvetići, kolač, seckane pomorandže, pa su i slike ispale lepe..

      Избриши