Странице

петак, 22. април 2016.

Posni kolačići od banana i ovsenih pahuljica



Hit kolačići kojih je pun Internet! Recept objavljujem i ja, jer su idealni za one koji vole zdrave slatkiše, kao i za one koji poste Vaskršnji post gde je u poslednjoj nedelji hrana bez ulja i drugih masnoća (minimalna količina u orasima je dozvoljena, mada ovi kolačići mogu i bez njih).

Osnovni recept podrazumeva samo dva sastojka - banane i ovsene pahuljice, a moguće su brojne varijacije na temu.. U kolačiće se mogu dodavati razni začini, semenke, koštunjavo voće, sušeno voće ili čokolada. Mogu se dodatno zasladiti medom, stevijom ili šećerom, a ja sam ih pravila klot, nije mi  trebalo slađe. I da, gotovi su za 20 minuta!

Recept posvećujem mojoj koleginici Dragani koja posti svaki post, sprema posna jela po mojim receptima i ujedno im je veliki promoter.. Neka se ovim kolačićima slade njena tri sinčića!


Sastojci:

Dve veće (ili 3 manje) prezrele banane (približno 200 grama očišćenih)
100 gr ovsenih pahuljica (moje su mešane - ovsene, ražane i ječmene)

po želji:
suvo grožđe, brusnice, cimet, vanila, susam, orah, lešnik, badem, kikiriki,
kokos, čokoladne kapljice (ili komadići čokolade)..

Priprema:


  • Oljuštiti banane, ubaciti ih u sud i izgnječiti viljuškom. Dodati pahuljice i promešati da se sve dobro sjedini (pahuljice se mogu malo usitniti u blenderu, a mogu ostati cele).
  • Po  želji dodati neki od odabranih sastojaka, probati mrvicu mase  i ako je potrebno dodatno je zasladiti kašikom meda, smeđim šećerom ili stevijom. Ja sam dodala samo suvo grožđe, htela sam da ostane dominantan ukus banane, a bilo mi je dovoljno slatko.
  • Kašičicom stavljati masu u obliku okruglih kolačića na papir za pečenje. Na kolačiće sam utisnula minijaturna jezgra oraha.
  • Peći 15-20 minuta u rerni zagrejanoj na 200°C dok kolačići ne porumene.


Ohladiti ih i poslužiti uz kafu ili čaj. Mogu se jesti i za doručak (ili večeru) uz mleko ili kakao. Od ove količine dobije se 16 kolačića prečnika oko 5 cm. Kolačići su ukusni, moji su bili malo gumenkasti jer sam pravila deblje, pa ako želite hrskavije napravite tanje. Nisu puno slatki i možete dodatno da ih zasladite kako sam već navela u uvodu i u postupku izrade. Ja nisam, meni je dovoljna slast samo od banane i suvog grožđa.






















Mom Zokiju su se baš svideli i rekao mi je da ga kolačići podsećaju ukusom na Wellness keks.. 

Eto, da znate šta da očekujete :)))






12 коментара:

  1. Divni su, zdravi prije svega. Svidja mi se kako si ih ukrasila orasima na vrhu :) i ova divna komodica.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Gordana, sasvim su dobri bez ikakvih dodataka, a dobro je što može da se bira šta da se ubaci. Imala sam sitna jezgra oraha, bila su taman za odozgo.. Hvala ti na javljanju ♥

      Избриши
  2. Banane volim kao banane, a zobene pahuljice samo u slanim jelima kao uguščivać. međutim, uvijek je dobro probati nešto novo.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. U pravu si, dok ne probamo ne znamo da li valja.. Meni su banane draže u kolačima, ovako ih retko jedem. A pahuljice koristim i za slano i za slatko, divne su u čuvenim Anzac keksićima .. Hvala ti na javljanju ♥

      Избриши
  3. Gago, svaka čast na receptu. Sinoć sam ih pravila i to sam supruga jedva naterala u 10 do 9 da ode do prodavnice da mi kupi banane, jer sam htela da ih pravim a imala sam u kući samo ovsene pahuljice, mekinje i malo suvog groždja. Umesto oraha sam stavila lešnike jer ih imam svoje a i više ih volim od oraha. Meni je ispalo 15 kolačića. Čak sam uspela rukom da ih oblikujem u loptice, malo ih pritisla i stavila odozgo lešnik. Ukus je fantastičan. Ne osećaju se ovsene pahuljice uopšte. Meni imaju ukus oraha. Recept koji se ovako lako pravi od bukvalno 3 sastojka, ma ovo je više nego odlično. Moraću da isprobam i druge ukuse. Na kraju sve pohvale za recept i sva data objašnjenja.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Snežana, puno ti hvala na lepim rečima upućenim receptu! Mnogo si me obradovala što si kolačiće isprobala, još više što su ti se dopali i što si potvrdila moju tvrdnju da su ukusni! A to sa lešnikom samo može da bude bolje, i ja ih više volim odd oraha, nego mi se ovo našlo u kući.. Pozdravljam te i još jednom se zahvaljujem.. ♥

      Избриши
  4. Wczoraj piekłam podobne, ale następnym razem wypróbuję Twój przepis. Wyglądają bardzo smakowicie! Pozdrawiam cieplutko!!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga moja, radujem se da smo u isto vreme došle na sličnu ideju.. Onda ne moram da ti objašnjavam kako su kolačići ukusni! Hvala ti puno na javljanju, pozdravljam te! ♥

      Избриши
  5. Odlična ideja i za one koji ne poste. Super za gricnuti izmedju kad bi nešto...Meni se jako dopada ova kutija na kojoj i u kojoj si ih slikala

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Dubravka, hvala ♥ I ja rado jedem i ovakve kolačiće, pogotovo što nema šećera i baš su zdravi.. A kutija - kredenac je poklon od moje drage prijateljice kada sam išla u penziju. U njoj držim razne ženske sitnice, a ovaj put je išla na slikanje zajedno sa kolačićima :)))

      Избриши
  6. Ja sam slican recept nasla kod Gordane na Kuhinjskim pricama i pravila ih kao palacinke i mnogo su dobre. Ova verzija sa pecenjem mi se isto cini kao sjajna, mozda jos jednostavnija da pokrijes vise dorucaka. Nema mnogo takvih zdravih kolaca i ne previse slatkih.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. "Nisam pazila na času", pa nisam videla te Gordanine, ali ću ih svakako potražiti. Ovo sam pokupila tražeći koleginici /drugarici šta da napravi za post na vodi. Na milion mesta na netu sam ih videla, a stvarno je jednostavno + zdravo.. Hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши