Странице

понедељак, 2. мај 2016.

Ručak kod Aleks



Blog Porodične gastronomije pratim malo više od godinu dana. Piše ga Aleksandra (u međusobnim prepiskama je zovem Aleks), lepa, pametna i vredna žena od karijere, uspešna u svojoj profesiji ali jednako tako i u kuhinji. U pisanju i kuvanju joj povremeno pomažu muž i ćerka, pa su njih troje (plus pas pravi mali porodični gastro-tim pun divnih ideja..

Prvo su mi na FB pažnju privukle fenomenalne slike - videla sam profilnu na kojoj su kruške sa gorgonzolom i orasima, a ja tu kombinaciju (i slične) obožavam! Kada sam pažljivije pročitala recepte, videla sam da ima puno onih "smelih", koji nisu uobičajni u našoj sredini, ali koje ja volim. Spontano sam počela da pratim objave i svaka sledeća mi je bila povod za radovanje i uživanje, a često i za razmišljanje - uz zanimljiv recept i divne slike obavezno ide pričica u kojoj se daje osvrt na dešavanja u društvu, politici, kulturi ili u svakodnevnom životu autora bloga.. Posebno su interesantni postovi o njihovim putovanjima u kojima opisuju mesta koja su obišli, istorijske zanimljivosti, kao i hranu karakterističnu za posećenu lokaciju, a sve propraćeno živopisnim fotografijama..

Slike sa bloga Porodične gastronomije

Počela sam da im komentarišem postove, Aleks redovno pogleda moje.. Nisu to samo kurtoazne fraze i takozvano "mljackanje", često je konstruktivni dijalog gde predlažemo jedna drugoj eventualne izmene u receptu, jer ne volimo baš sve jednako. A prošlog leta smo se uživo našle na kafici i jedva smo se rastale, pošto je tema za razgovor bilo bezbroj. :)

Iako bih sa Aleksandrine stranice isprobala većinu recepata, za sada sam stigla samo par njih da spremim i zaista imam sve reči hvale! Ovom prilikom želim da vam na te isprobane ukažem i preporučim ih. Napominjem da je svaki naslov ujedno i veza koji vodi do originalnog recepta.

Svi recepti su pogodni za posnu trpezu..



Ovaj namaz sam spremala sebi za doručak, ali mi je jedan deo dobro došao kao "podloga" za aperitiv (u mom slučaju grčki ouzo) dok sam dovršavala spremanje ručka. Ukus je odličan, kao što i u naslovu piše skroz je mediteranski, a sastojci su moji omiljeni! Priprema se ovako:

150 gr maslina, 25 gr kapara i 25 gr inćuna se ubace u blender i usitne (imam manji secko sa 6 noževa, pa vrši posao, a blender koristim za veće količine).  Doda im se 2 češnja blanširanog belog luka (prokuvaju se desetak sekundi u ključaloj vodi), 80 gr tunjevine (ja sam dodala 110), sok od 1/2 limuna, 2 kašike maslinovog ulja i 2 kašike seckanog peršuna i sve se još malo izmiksa..


Divan namaz za prepečen hleb, a uz to mogu da se posluže kuvana jaja (ja nisam).



Ako želite da se makar na kratko nađete u mirišljavom ambijentu Maroka, skuvajte ovu čorbicu, napunite njome činiju, zatvorite oči i žudno udišite njenu aromu punu topline sunca i jakih začina severozapadne Afrike. Ukusna je i okrepljujuća, a maltene je dovoljna sama za sebe kao obrok. Posle nje još samo nešto lagano pojedite, pošto je jaka i sita. Sprema se ovako:

U dublju šerpu sipati kašiku ulja, dodati 1 glavicu sitno seckanog luka i dinstati ga oko 5 minuta povremeno mešajući dok ne svene. Dodati po 1 kašičicu kurkume, kumina, korijandera i đumbira (sve u prahu), 1/2 kašičice slatke aleve paprike i 1/4 kašičice cimeta. Propržiti par minuta, ubaciti 1 češanj seckanog belog luka i njega propržiti tridesetak sekundi. Dodati 350 gr šargarepe sečene na kolutove i kašiku paradajz-pirea. Naliti sa 600 ml vode, promešati i kuvati poklopljeno 15 minuta. Dodati 100 gr crvenog sočiva i kuvati čorbu još 10 minuta da sve omekša. Posoliti i pobiberiti, skloniti sa vatre, pa štapnim mikserom ispasirati sadržaj u šerpi. Ako je potrebno doterati gustinu sa još malo vode.


Poslužiti sa gustim jogurtom ili kiselom pavlakom, posuto peršunom i tucanom ljutom paprikom.




Jelo koje sam pravila dva puta u nedelju dana! Fantazija od kombinacije i slatko-slanog ukusa. Karamelisani luk i komorač se idealno uklapaju sa pečenom pomorandžom koja je meni bila faktor iznenađenja u ovom prilogu. Na žalost, nisam imala kvalitetniju ribu, ali oslić ni malo nije umanjio moje uživanje. Jelo se pravi na ovaj način:

Na pleh obložen papirom za pečenje poređati u jednom redu 1 veći komorač i 1 crveni luk (oba sečena na kriške), plus 2 pomorandže isečene na kolutove. Posoliti, pobiberiti, poprskati maslinovim uljem i peći pola sata u rerni zagrejanoj na 200°C. Filete bele morske ribe posoliti i pobiberiti (imala sam 2 fileta oslića koje sam prepolovila jer su bili preveliki). Posuti ih drobljenim suvim semenkama komorača (ja ih nisam imala, pa sam upotrebila malo drobljenih anisovih semenki). Složiti filete u pleh preko komorača, luka i pomorandži i sve peći još 10-15 minuta da riba omekša, ali da ostane sočna.

Ovo je na Cooliarici bila slika dana 19. maja 2016. godine

Pečenu ribu i prilog pospite listićima (iglicama) komorača i poslužite odmah. Vino se uz ovo jelo podrazumeva, kod mene je bio beli šardone.. 





Recept za limun kocke mi je odmah zapeo za oko čim je objavljen! Napisala sam ispod recepta komentar da ne marim kolače sa limunom, ali su me kokos i badem privukli da kocke isprobam. Još kada sam videla da se ne peku i da spadaju u zdrave slatkiše nisam ni malo oklevala. Klasične kolače mogu da nađem gde hoću, ali "bezgrešne" teško. U kockama se fino prepliću arome limuna i kokosa, a badem i med im daju pun ukus.. Napravite ih ovako:

Samleti 200 grama blanširanog badema i pomešati ga sa 30 gr kokosovog brašna i mrvicom soli. U to dodati 5-6 kašika meda, ekstrakt vanile, kao i sok  i narendanu koricu od pola limuna. Dobro promešati. Dodati i 60 gr kokosovog ulja (ja nisam, jer ga nisam imala, a smesa mi se lepo povezala jer sam malo izgnječila badem i kokos koji su pustili masnoću i sve je bilo fino i kompaktno). Masu rastanjiti u plićoj posudi na debljinu od 2 cm i ostaviti da se dobro ohladi. Ohlađenu posuti kokosom, iseći na kocke i poslužiti. Kocke čuvati na hladnom. 
Od ove količine meni je izašlo 24 komada. Kocke su divno osvežavajuće, zasitne i baš, baš ukusne! Sledeći put ću od ove mase praviti kuglice i valjati ih u kokos, mislim da je jednostavnije, barem lenjivicama kao što sam ja..


I da rezimiram - svi recepti koje sam isprobala su odlični, ono što sam napravila po njima je preukusno, dobila sam i više od očekivanog i reprize će biti sigurno! A vi trk na Porodične gastronomije, gde vas čekaju Aleks & company sa svojim divotama!

Ovo je na Coolinarici bila slika dana 9. maja 2016. godine





17 коментара:

  1. Baš lepo, sad si i meni skrenula pažnju na nove i prelepe recepte... I ja povremeno pratim njen blog, odličan je! Da ne zaboravim, slike su ti bajne!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Snežo, drago mi je da se i tebi sviđa Aleksandrin blog ♥ Volim njene neobične i smele kombincije, baš su mi izazov da ih i ja spremim.. Hvala ti na lepim rečima upućenim slikicama 🌺

      Избриши
  2. Sve je lepo i rado bih ti se pridružila jer ima tu ono što i ja volim.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. I ja bih da mi se pridružiš, u omiljenom društvu se slađe jede ♥ Znam da ima ovde među hranom šta voliš, a mislim da bi ti se (iako ne mariš slatko), čak i limun kocke dopale jer su osvežavajuće 🌺

      Избриши
  3. Porodicne gastronomije pratim redovno, jer je zaista poseban blog. Uvijek odlicni tekstovi, zanimljivi recepti, divne fotografije i uopste blog sa puno stila. Divan izbor recepata, Gaga. Veliki pozdrav za obe :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Gordana, drago mi je da isto mislimo, uostalom, srećemo se kod Aleksandre kad komentarišemo. 🌺 I meni je njen blog poseban.. Hvala ti na javljanju i pozdravu, šaljem ti poljubac! 💕

      Избриши
    2. Hvala draga Gordana! Citamo se redovno, ne bez razloga, ocigledno smo negde kliknule :)

      Избриши
  4. Imaš pravo, jela su savršeno prezentirana, a i sviđaju mi se. neka sam i ja radila (juha s crvenom lećom i mrkvom).

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti. ♥ Još bih ja njenog isprobala, ali ne stižem od izazova sa drugih strana.. 🌺

      Избриши
  5. Draga Gago, veliko ti hvala na ovom svrljanju po mom blogu. Znam koliko je to komplikovano u nasim gastro-avanturama, gde stalno na rasporedu imamo razna eksperimentisanja, isprobavanja, testiranja novih, ali i prisecanja, ponavljanja, doterivanja starih recepata. Hvala ti i na divnim recima o blogu i komentarima jela. Ostadoh nekako bez reci, a to mi se ne desava cesto, valjda sam iskreno ganuta <3 :*

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Duva vetar, pa ti suze oči.. ♥ Kako mislim, tako sam napisala! Toliko lepog ima kod tebe na blogu da bih sve (osim recepata sa mesom) volela da probam. To što kažeš oko isprobavanja stoji, a ja dodajem da mi raspored kvari i lekarska zabrana "nemoj ovo, nemoj ono.." U svakom slučaju, ovde nije kraj mom švrljanju po tvom blogu i isprobavanju recepata. Ljub. 🌺

      Избриши
  6. Najlepsi kompliment za jednog food blogera su isprobani recepti, a posebno kada ih isproba koleginica blogerica... komplimenti za obe sjajne domacice, zaista divan izbor i fotografije!:)))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti na lepim rečima upućenim nama dvema domaćicama 💕 U pravu si da je najlepše kada neko isproba recept, uostalom, to i jeste svrha njegovog objavljivanja.
      Jedina stvar koja mi nedostaje na blogovima je povratna informacija, odnosno uvid u isprobavanje drugih. Da bi nekoga obradovala slikom, moram da je učitam na neki foto-sajt, copy/paste link (u Bloggeru moraš da dodaš one kvrkice ), inače link mora da se kopira pa opet na Google pretraživač.. Komplikacija! To je jedna od stvari koja mi se sviđa na Coolinariki - maltene trenutna informacija, gde se slika lako ubacuje kod isprobanog recepta i vidljiva je i drugima.. Jer ništa ne promoviše jedan recept tako kao potvrda od strane drugih da je isproban i provereno dobar.. 🌺

      Избриши
  7. Kako je lijepo kad se iz ovog našeg rada i virtualnog druženje rađaju prava prijateljstva i pronalaze ljudi koji si stvarno pašu...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. U pravu si, lepo je kada se pronađu osobe koje se međusobno, kako bi mlađi rekli, kapiraju.. Zato ja ne propuštam zajednička druženja blogera, a obavezno odem i kada svoje članove okupi Coolinarika ovde u Srbiji! Hvala ti na javljanju :*

      Избриши