петак, 03. јун 2016.

Patlidžan punjen kus-kusom





Polako hvatam zaleza jela sa patlidžanom.. Iako je preko zime mogao da se kupi po radnjama, meni patlidžan van sezone nema svoj pravi ukus - malo mi je suđerast i bljutav! Ali pošto ga baš, baš volim, nekada i taj može da prođe.. Rešila sam da ga punim sa kus-kusom, samo je trebalo da smislim šta još da dodam da obogati ukus. Ovaj put je palo pražnjenje zamrzivača. Prošle jeseni sam zamrzla bosiljak u maslinovom ulju i pokazalo se da je odličan! Imam još dosta sušenog paradajza od prošlog leta, njega čuvam zamrznutog u malim kutijicama, najbolje mi se tako održi. Često dimljeni kačkavalj isečem na manje komade i zamrznem, pa sam jedan komad izvadila da ga malo narendam preko, mada bi ovo jelo moglo glat i bez njega.. 


Sastojci:
300 gr patlidžana (1 veći) 
70 grama kus-kusa
100 gr provrele vode
malo ulja ili putera
2 veće polutke sušenog paradajza (domaćeg ili kupovnog)
2 kašičice pesta od bosiljka (domaćeg ili kupovnog)
soli i bibera po ukusu
40 gr rendanog dimljenog kačkavalja

Priprema:





  • Patlidžan oprati, osušiti, odseći dršku i uzdužno prepoloviti. Izdubiti obe polutke, posoliti ih, poprskati uljem i peći 10-15 minuta u rerni zagrejanoj na 200°C da omekne.
  • Izdubljeno "meso" patlidžana iseći na sitne kockice i propržiti na malo ulja ili putera. 
  • Kus-kus preliti kipućom vodom i ostaviti 5 minuta da upije vodu i nabubri. Viljuškom rastresti zrnca da se odvoje.
  • U sud sa proprženim kockicama patlidžana dodati kus-kus, pesto od bosiljka i sitnije isečen sušeni paradajz. Dodati malo ulja kojim je naliven paradajz i sve promešati.
  • Pripremljenim nadevom puniti polutke patlidžana. Odozgo posuti sitno rendanim kačkavaljem (ili parmezanom) i zapeći desetak minuta da sir porumeni.





Poslužiti sa sezonskom salatom i čašicom belog vina. Meni je ovo bilo glavno jelo, ali može biti i predjelo ili prilog. Dobro je i toplo i hladno.






Umesto kus-kusa može da se koristi kuvani pirinač. Napisala sam gore da pesto i sušeni paradajz možete koristiti kupovni, ili domaći. Paradajz svakog leta sušim malo na suncu, malo u rerni po ovom receptu. Bosiljak iz bašte u sezoni naberem, iseckam i blenderu, napunim posudice za led, nalijem sve maslinovim uljem samo da obloži bosiljak i zamrznem. Po potrebi odmrzavam i koristim, između ostalog i za pesto. Kako da napravite domaći pesto imate u okviru recepta za Kapreze pastu.


Ovi je na Coolinarici bio recept dana 5. juna 2017. godine


16 коментара:

  1. Couscous imam uvijek u špajzi jer ga često koristim i svi ga vole. Ovo je odlična ideja za punjenje patlidžana koje isto volimo. A imam i domaću sušenu rajčicu. Pun pogodak!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti! ♥ Kus-kus je džoker iz rukava - uvek uskoči kad ne znam šta bih, ili kad hoću nešto na brzaka. Ovo punjenje sam umela da spremim odvojeno kao večericu, a sad je kombinacija uletela u patlidžan koji obožavam!

      Избриши
  2. Kako si ovo samo krasno pripremila! I kako sve divno izgleda! Pravi ljetni rucak. Patlidzan koristim, ali ne bas previse i u pravu si, nije uvijek isti okus.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Gordana, hvala na lepim rečima! ♥ Sad kad stigne domaći patlidžan sve spremljeno sa njim će biti još ukusnije..

      Избриши
  3. Brzo i jednostavno, baš si lepo spojila kuskus sa patlidzanom!

    ОдговориИзбриши
  4. Wspaniały przepis! Pięknie podane danie! Bardzo mi się podoba.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Aginieszka, drago mi je da ti se recept sviđa! Hvala ti ♥

      Избриши
  5. Patlidžan je ejdan od onih vrsta koje imaju milion priprema. J aga veoma volim i srećom dostupan nam je skoro cele godine.Odlična ti ej ideja sa kuskusom!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Dubravka, hvala ti ♥ Dostupan je i ovde cele godine, ali je u sezoni ipak najukusniji.. Obožavam ga, nemam baš milion načina kako ga spremam, ali imam ovde preko 20 recepata i stalno tražim nove..

      Избриши
  6. Prezentacija na nivou, kad ti nesto napravis sve bih slatko ruckala.:)))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti, draga ♥ Ovu porciju ti šaljem virtuelno u Leskovac! :*

      Избриши
  7. I meni se pesto od bosiljka super održi u zamrzivaču. Odlično jelo....volim patlidžan!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Prvi put sam tako ostavila bosiljak i zadovoljna sam. A od patlidžana sam zavisnik..
      Hvala ti na javljanju! ❤

      Избриши