Странице

субота, 9. јул 2016.

A za doručak... jaje u rupi i jaje sa peršunom!



Jaja. Svima omiljena. Imaju čak i svoju pesmu, čuvenu "Nadalinu" gde se za njih kaže sledeće:

"Jaja se to cili svit zna moredu na milijun način sprajat, i u šorbuli i na joko, sirova, more ih se i utvrdo i u meko i u gusto i u ritko, i sa svon mogućom spizon mutit, al kad Nadalina muti jaja ka i špatije, to vam je prava fešta od jaji, ajme!!" 
Spremala sam jaja na dva načina - u rupi i sa peršunom. Jednostavno, brzo i ukusno, idealno za doručak, ali i za bilo koji obrok u toku dana, pogotovo u toplim danima kada nam se ne stoji pored šporeta i ne pali rerna! 

Jaje u rupi


E, pa da krenem sa receptom za jaja zanimljivog izgleda i imena, koja sigurno prolaze kod mlađih i kod dece, ali bome i kod nas odraslih.. Ovaj način je popularan na stranim sajtovima, kod nas ga nisam često viđala, ili nisam obraćala pažnju.. Ovako se spremalo jaje i u filmu koji sam ranije gledala, ali tada ih nisam registrovala! Na netu sam našla brojne recepte za "egg in a (bread) hole". Zanimljivo, lepo na oko i ukusno, obzirom da su tu prepečeni hrskavi hleb, fino pečeno belance i mekano/rovito žumance.. Ja sam dodala i sir! Mljacnuću, pa šta košta!!! 😃


Sastojci:
1 kašičica putera ili masla
1 parče hleba
1 jaje
malo soli i bibera
po želji ribani sir (dimljeni kačkavalj ili parmezan)

Priprema:


  • Modlom prečnika 5 cm ili čašom probušiti u sredini parčeta hleba rupu. Izvađeni deo sačuvati. 
  • U tiganj na rastopljeni puter staviti hleb da se propeče, pa ga okrenuti kada se blago zarumeni.
  • U rupu u hlebu pažljivo razbiti jaje (ja sam za svaki slučaj prvo u šoljicu, a onda u rupu) i pržiti par minuta da se belance odozdo stegne. 
  • Lopaticom pažljivo prevrnuti da se i druga strana jajeta blago zapeče, ali da žumance ostane mekano. 


Pečeno jaje u hlebu lopaticom prebaciti na tanjir, posuti struganim sirom, pored staviti prepečenu sredinu od hleba i sve odmah poslužiti dok je toplo. Sir se može posuti po jajetu i dok se ono peče (pre nego što se preokrene), ja nisam.
Meni je ovo sa malo paradajza bilo odlično za doručak, a sve sam zalila čašom kefira.. 





Jaje sa peršunom


Većina nas sigurno ima svoj omiljeni način spremanja jaja, moj je ovaj. Kao cura sam videla negde recept za omlet sa peršunom, pravila sam ga par puta, a onda sam način spremanja izmenila - dodala sir, izbegla mućenje jaja u posebnom sudu.. Peršun je, naravno, ostao! Ne mogu da vam objasnim koliko je fini ukus ovih jaja baš zbog njega! Iako mnogi stručnjaci ne preporučuju termičku obradu peršuna, on je ovde radi ukusa, a ne radi lekovitih svojstava. Jaja pržena sa njim su posebnog ukusa i preporučujem da ih obavezno isprobate. Sir može i ne mora, ja ga volim u ovoj kombinaciji jer mi ublaži ukus jaja, a i dobijem na količini ;)


Sastojci za jednu osobu
1/2 kašičice putera (ja koristim gi/ghee, prečišćeni puter)
1 jaje
nekoliko grančica peršuna
1 kašika mekog sira (sitni, krem..)
so i biber po ukusu


  • Peršun oprati i osušiti, pa ga sitno iseckati. Jaje (po želji) razbiti u šoljicu.
  • Rastopiti u tiganju puter ili gi, pustiti da se zagreje i ubaciti jaje. Malo promešati, pa dodati peršun.
  • Ponovo promešati da se peršun obloži masom od jaja i malo svene.
  • Dodati po želji sir, promešati tek toliko da se sir sjedini sa jajima i malčice rastopi, pa tiganj odmah skloniti sa vatre. Posoliti i pobiberiti po ukusu.


Poslužiti odmah, sa svežim hlebom i jogurtom/kefirom za doručak, ili sa sezonskom salatom za večeru. U nekim situacijama jaja mogu da budu sasvim dobra i kao lagano glavno jelo. U tom slučaju povećati količinu jaja i ostalih sastojaka i dodati neki prilog od dinstanog povrća, ili pirinač i salatu..
Idealno rešenje za nadolazeće tople dane, kada nam treba nešto brzo, toplo i ukusno! 






















6 коментара:

  1. Jednostavno, a opet interesantno! Plus, kao nagrada, scena iz prelepog filma ''Opčinjena Mesecom''

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sneki, to me agatha podsetila na film u komentaru ispod recepta na Coolki.. ❤

      Избриши
  2. Baš sam neki dan radila jaje u rupi - to je provjereno fino. Posipala sam ga mozzarellom i malo zapekla. I ja jaja uvijek radim na putru, ali volim i na maslinovom ulju.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Znači, slično smo klopale! kod mene drugi sir, ali je sve su nijanse. Meni je jaje lepo kako god.. Hvala ti na javljanju ❤

      Избриши