Странице

петак, 1. јул 2016.

Kinoa đuveč



Izgleda da mnoge stvari "projedemo" i zavolimo kao zrele osobe. Đuveč kao dete nisam marila, a ni kasnije, kao cura.. Dug je spisak onoga što nisam volela, a sada volim! I smejem se sebi, jer je spisak hrane koju ne volim sve kraći, a ja sve šira. 😃

Kinou sam već koristila kako u našim klasičnim jelima, tako i u modernim, koja su nam se došla zajedno sa kinoom. Pravila sam salate, priloge, punjenja, ubacivala je u čorbice. Jedino je nisam spremala slatku, mada su mi rekli da je odlična sa medom, orasima i suvim voćem. Volim je jer je blagog ukusa, brzo se skuva i uklapa se u sve! Ovde sam je umesto pirinča koristila za đuveč i zadovoljna sam!


Sastojci:
450 gr mešanog povrća za đuveč (zamrznutog ili svežeg)
80 gr kinoe
manja glavica luka
3 kašike ulja + malo za prelivanje
2 manja paradajza
soli i bibera po ukusu
malo peršuna
malo ljute aleve paprike (po želji)

Priprema:


  • Kinou dobro isprati, staviti u manji sud, naliti vodom i kuvati desetak minuta. Skloniti sa vatre i poklopiti.
  • Očišćen i iseckan luk propržiti kratko na zagrejanom ulju da malo svene. Dodati mešano povrće i dinstati petnaesetak minuta uz minimalno dolivanje vode.
  • Paradajz iseći na kolutove. Prvi kolut oko peteljke i poslednji na vrhu iseckati na kockice. U povrće dodati oceđenu kinou i seckani paradajz, pa sve ovlaš promešati.
  • Dobijenu mešavinu presuti u zemljane sudove koji mogu u rernu. Ako je povrće dinstano u sudu koji može u rernu, može da ostane u njemu. Preko povrća i kinoe poređati kolutove paradajza.
  • Peći u rerni 30 minuta dok povrće skroz ne omekne, a paradajz se lepo zapeče.


Poslužiti toplo uz krišku domaćeg hleba i salatu po želji.
Meni uz đuveč najbolje ide mladi luk, parče feta sira i pivo! Crno, bez pene.. :)))






12 коментара:

  1. Ha, ni ja nisam puno toga voljela kao dijete i kao mlada, a sada volim. No, vrijedi i obratno: piletinu sam voljela, a već je desetljećima više ne podnosim. Ovo je odličan vege recept, baš dobro zdrav. Volim kvinoju i radim je pa mi je ovo super ideja koju ću koristiti.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga moja, u pravu si za obratno - kao cura sam jela meso, a evo za koji mesec će 30 godina kako ga ne jedem.. Drago mi je da ti se ideja za kinou u đuveču sviđa ❤

      Избриши
  2. Анониман2. јул 2016. 10:51

    Kada smo već kod mesa i ja ga sa godinama sve manje jedem.Svo povrće obožavam, a quinoa -kinua salata je moj favorit.Tvoj đuveč deluje tako primamljivo , prste da poližeš, tako da će uskoro biti i na mom stolu.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sunčice, hvala na lepim rečima, biće mi drago da isprobaš ovaj đuveč! ❤

      Избриши
  3. ovo zvuci tako dobro... ali danas cu da pravim tvoju posnu (vegeterijansku sarmu, tako da ce ovo d ostane za neki drugi put) ...

    ОдговориИзбриши
  4. Jednom kada djeca odu, spremat ću si samo ovakve stvari...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hahaha.. baš si me nasmejala, draga ❤ Šta da ti kažem, ne može se u životu sve.. 😃

      Избриши
  5. Uvijek dobre ideje :) Divno izgleda posebno u ovoj slatkoj zdjeli :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti, draga moja ❤ Činija je suvenir, odnosno u njoj u Grčkoj prodaju divno ovčije kiselo mleko. Bilo mi je žao da je bacim i donela sam kući par njih, pošto sam išla svojim autom..

      Избриши