Странице

субота, 16. јул 2016.

Posna sarma od slatkog kupusa



Osvežavajuće letnje jelo za sve ljubitelje kuvanog slatkog (svežeg) kupusa. Lično nisam veliki ljubitelj - ponekad napravim dinstani kao varivo, volim ga proprženog i dobro pobiberenog  sa testom / flekicama i tu je kraj. Obzirom da uopšte ne jedem meso nema mnogo izbora, mada do sada nisam ni posebno tražila nova jela..
Ovu sarmu sam davno spremala i pre neki dan sam se opsetila da je ponovo pravim. Kod mene je posna, ali će u svakom slucaju prijati i onima koji ne poste i obogatiti im repertoar jela od slatkog kupusa.


Sastojci
1 srednja glavica (12 listova) slatkog kupusa
100 gr pirinča po izboru (kod mene je integralni)
1 glavica luka
30 gr mešanih pahuljica (ovsene, ječmene i ražene)
2 kašičice mlevenog sušenog paradajza (ili istu količinu paradajz pirea)
3 kašike ulja
po ukusu bibera i soli
nekoliko grančica svežeg peršuna (ili sušenog)
1-2 lista lovora (svežeg ili sušenog)
2 dl pasate od paradajza
1 dl vode

Priprema:


Pripremiti listove za sarmu: 
  • U dublju šerpu sipati vodu i staviti da se greje. Za to vreme ocistiti kupus, odnosno ukloniti koren i spoljne oštećene listove. Kada voda proključa, spustiti kupus tako da udubljenje gde je bio koren bude okrenuto prema dnu šerpe i laganim okretanjem glavice pomoću lopatica ili kašika blanširati spoljne listove koji ce se lako odvojati od glavice. Ukoliko se neki teško odvaja, nožićem recnuti uz rebro i odvojiti ga.
  • Listove slagati u sud i pokriti ih da se upare. Kada se malo prohlade raširiti ih i pritisnuti ravnim većim poklopcem (ja imam rešetku kojom pokrivam običnu sarmu) da se poravnaju i budu zgodni za motanje. Kada se ohlade iseći veće listove na pola, a manje ostaviti cele ( ja sam ih delila na pola jer volim manje sarme). Blanširanje svih listova traje ukupno 5 - 10 minuta.


  • Očišćen i oprani pirinač naliti vodom i zagrejati da proključa. Kuvati desetak minuta, a zatim procediti. Dok se pirinač kuva, na ulju propržiti iseckani crni luk da svene i skloniti ga sa vatre. Dodati proceđeni pirinač, pomešane pahuljice, paradajz pire (iz tube, ili mleveni sušeni) i začine. Po želji dodati u fil još malo ulja.
  • Na svaki list kupusa staviti 2 kašicice fila i smotati u sarmu. Ja ih motam kako sam opisala u mom receptu za sarmu sa kiselim kupusom. Sarme redati u vatrostalni sud, a između njih ubaciti list-dva lovora. Pomešati pasatu od paradajza i vodu i preliti složene sarme.
  • Sud poklopiti poklopcem ili alu-folijom i sarmu peći u rerni na 180°C jedan sat. Patnaestak minuta pred kraj skinuti poklopac/foliju da se sarma zapeče i porumeni.


Pri serviranju sarme preliti umakom od paradajza sa dna suda u kome se pekla. Poslužiti je sa kiselom pavlakom, svežim hlebom i cašom vina ili piva.


Sarma je odlicna i leti i zimi, a posebno je interesantna u vreme posta, kada se može spremati kako za svakodnevnu ishranu, tako i za svečanu posnu slavsku trpezu. U poslednjem slučaju izostaviti kiselu pavlaku, vino ili pivo neka ostane ;)





12 коментара:

  1. Uzivam Gago u tvojim receptima, taman ih i ne pravila, /hrono ishrana mi ne dozvoljava pirinac i pahuljice/, ali me zato nostalgicno vraca mojim korenima, hvala ti puno!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Lilia, radujem se što ti se moji recepti sviđaju.. Kod mene kao na vašaru - nešto novo, nešto staro, malo slano, malo slatko, za svakoga ima da izabere. Hvala ti na javljanju!❤

      Избриши
  2. Neumorna Gaga! Uvijek divne ideje. Ovo vi se svidjelo mojoj djeci i stavicu na listu za isprobavanje. Kako ih samo ovako sve jednake napravis :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti, draga.. ❤ Biće mi drago da ih isprobaš! Kako su jednake? Praksa :)))

      Избриши
  3. Nikad probala takve sarme, ali bih jako voljela...Izgledaju fantasticno!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Jasna, baš si me obradovala što se javljaš ❤ Iako ih je sarma od kiselog kupusa gurnula na stranu, nije problem da se naprave, pa uvek možeš da ih isprobaš..

      Избриши
  4. Al' su lepeeeee.... ovde mora da je bila komanda: "Na desno ravnaj's!" Tako su lepe, jednake, i postrojene, da sam bez reči!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, Sneškice! ❤ Radio je moj buzdovan, donela sam ga iz škole kući kada sam išla u penziju :)))

      Избриши
    2. Joj, joooooooooj, da javim Maxiju da se čuva, da ne zgreši negde u jurcanju po dvorištu?!

      Избриши
    3. Ahaha, za njega imamo deblju toljagu!

      Избриши
  5. Ovo mi se baš jako sviđa, a nikada ne radim jer uvijek sve radimo s kiselim kupusom. Naročito mi se sviđa vege varijanta. Što ne mogu reči da bi se svidjela i mojem mužu.:))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Samo sam na jednom mestu videla da se kuva ovakva, svi je prave od kiselog kupusa.. Verovatno zbog razlike u ukusu, a ima i malo više posla oko ove sa slatkim - koliko god kratko trajalo, blanširanje kupusa ipak je gnjavaža.. Inače ovaj nadev prolazi dobro i kod onih koji ne mare vege hranu, pa možda i podvališ mužu :))) Drago mi je da ti se ovakva sarma sviđa, hvala ti ❤

      Избриши