Странице

недеља, 18. септембар 2016.

Najbrži voćni mafin-kolač



Obzirom da se sve radi u jednom sudu kašikom, a da priprema traje desetak minuta, ovo je najbrži kolač sa namanje prljavih sudova posle pripreme! Inače, imam vrlo sličan recept za mafine. A onda me jednom mrzela i pomisao da posle pečenja treba da perem silokonske modilice (papirne korpice nisam imala u kući), pa sam masu izručila u veći kalup. Dobila sam fini mafin-kolač. Kasnije sam čokoladu zamenila kokosom, neke mere smanjila, neke povećala i - voila! Brzinski kolač koji je odličnog ukusa, mekan, sočan i aromatičan...
Pravim ga tako što sud stavim na digitalnu vagu i samo dodajem i resetujem, pa tako sve redom do jaja. :))) Onda skinem sud sa vage i izručim sadržaj u pleh, poređam odozgo voće i pravac rerna.. 


Sastojci: 
250 gr brašna (može i integralno!)
180 gr smeđeg šećera 
1 kesica praška za pecivo 
1 kesica vanilin šećera 
40 gr kokosovog brašna 
mrvica soli 
250 gr kefira (ili jogurta) 
60 ml ulja 
2 jajeta 
250 gr malina (može zamrznutih) ili bilo kog drugog voća

Priprema:


  • U veću činiju prosejati brašno, prašak za pecivo, dodati šećer, so, kokos i vanilu. Promešati i napraviti kašikom udubljenje. Dodati u udubljenje prvo kefir, pa ulje i na kraju jaja (kod mene je jedno, pravila sam pola mere).
  • Kašikom energično izmešati mokre sastojke u sredini da se sjednine, pa polako pomešati sa brašnom i šećerom da se sve lepo sjedini, ali da ne bude skroz glatka masa.
  • Masu uliti u namašćen pleh posut brašnom (ili obložen peki papirom) 28x20 cm i po testu rasporediti maline. Ako su sveže (nezamrznute), malo ih gurnuti u testo jer su lagane i šupljina ih drži na površini.
  • Peći kolač 30-40 minuta na 180°C da naraste i porumeni. 


Pečeni kolač izvaditi na rešetku da se par minuta prohladi. Posuti prah-šećerom, seći na parčad i poslužiti. 


Odličan je kao kolač uz popodnevnu kafu ili čaj, ili za doručak/večeru uz čašu mleka. Naravno da mogu da se peku klasični mafini u kalupima, a umesto malina može po želji i neko drugo sitnije voće - kupine, jagode, višnje, borovnice.. Takođe sam ga isprobala i sa seckanim breskvama, kajsijama, jabukama, šljivama i kruškama, u svakoj varijanti je odličan! Recept za moje slične mafine je ovde -> klik 


U poslednje vreme ga spremam isključivo sa integralnim pšeničnim brašnom, čini mi se da je još ukusniji i sočniji! Evo varijante sa seckanim jabukama, gostima koji su kolač jeli se mnogo dopao.



Ovo je na Coolinarici bila slika dana 3. novembra 2017. godine




12 коментара:

  1. Одговори
    1. Hvala ti, draga ❤ Domaći kefir ga dodatno diže, najbolji mi je on za dodavanje u testo!

      Избриши
  2. Divan, voćni, kolač. Idealan je i za iznenadne goste.Pozdrav😍

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Verice, hvala ❤ Baš su mi pre neki dan dolazili gosti, pa sam napravila ovaj kolač, samo je umesto malina bio sa grožđem. Dopao im se puno, a recept da se zapisan i ponet da se isproba.. :)

      Избриши
  3. Cim sam ga videla, odmah sam ga spazila :D
    Vrlo cesto pravim moj biskvitni kolac sa vocem, koji svi imamo u nasim sveskama.
    Ali kada sam videla ovaj tvoj sa dodatkom kokosa, znala sam da moram da ga napravim.
    I jesam sinoc. Kefir sam zamenila jogurtom, a maline smrznutim jagodama ( dragi samo njih priznaje ) Jao Gago miline...hvala onoliko, ubelezen je za ubuduce. A na instragramu cu ti poslati fotkicu da vidis kako je ispalo.
    Divan je i puno ti hvala :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Marija darling, puno si me obradovala što si ga isprobala, a još više što ti se dopao! Sigurno je fini sa jagodama, ja sam ga pre par dana pravila sa grožđem.. Hvala ti na poverenju, na javljenim utiscima i lepim rečima upućenim ovom jednostavnom kolačiću ❤

      Избриши
  4. Jedan od omiljenih kolacica, bas je divno ispao, sad bih odmah poruckala tu kockicu koja mi se smesi sa tanjira.:))) p.s. lepo je i kad se deo brasna zameni sa grizom, mada tvoja verzija izgleda bas fino rastresita, verujem da zbog kokosa ima divnu aromu.:))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Lana, hvala ti na lepim slovcima.. Mi ovakve kolače do skoro nismo marili, pa sam smućkala nešto da potrošim kefir i onda smo se na njih navukli. Probaću i sa grizom, mada je ovaj kolač od kokosa rastresit, a i daje mu blagu aromu koja ne preovlađuje, nego samo "viri" iz drugog plana. Ova kockica je tvoja (a možeš i još neku sa tacne), pa je slobodno smaži..❤

      Избриши
  5. Ma najviše ih volim, taman za mene koja uvijek jurim, a i djeca ga vole...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Tvoje devojčice bi mogle maltene i same da ga naprave, toliko se jednostavno sprema.. Hvala ti na javljanju ❤

      Избриши