Странице

недеља, 9. октобар 2016.

Slatka vekna sa bundevom i čokoladom



Iako sad bundeve ima preko cele godine, meni je ipak ona sinonim za jesen.. Ranijih godina smo ih sadili i u ovo vreme skidali sa vreža i sklanjali na hladno da ih trošimo tokom zime. One koje su bile "načete" flekama i ogrebotinama sam pekla, pasirala i zamrzavala da imam za čorbice i testa. Inače su kisela testa posebno ukusna i penasta kada im se doda pasirana bundeva, a o njihovoj boji da ne pričam - zlatna je i prava jesenja.


Mnogima su omiljene moje slane Frankenštajn kifle, gde sam kombinovala više recepata za slane kifle i dodala u testo pečenu i pasiranu bundevu. Ovaj slatki kolač u obliku vekne hleba mi je zanimljiv kako zbog bundeve, tako i zbog začina i čokolade koji se dodaju u testo. I njega sam , kao i gore pomenute kifle, smućkala kombinujući više različitih recepata sa neta..


Sastojci:
120 gr običnog brašna 
70 gr integralnog pšeničnog brašna
1 kašičica cimeta u prahu
1/4 kašičice rendanog muskatnog oraščića
1/8 kašičice mlevenog karanfilića
1 kašičica praška za pecivo
1/2 kašičice soli
100 gr smeđeg šećera
100 gr belog šećera
1 kašičica ekstrakta vanile (ili vanil-šećer)
160 gr kefira (ili jogurta)
1 XXL jaje (moje je bilo od 80 gr)
220 gr pasirane pečene bundeve
40 gr ulja
80 gr čokoladnih kapljica (ili seckane crne čokolade)
+ 10 gr za posipanje odozgo

Priprema:


  • Pomešati obe vrste brašna (jednu kašiku odvojiti i izmešati sa čokoladnim kapljicama) sa praškastim začinima.
  • Bundevu ispasirati. 
  • U drugom sudu promešati šećer da se razbiju eventualne grudvice, dodati ulupana jaja, pire od bundeve, kefir, ulje i vanilu i sve žicom sjediniti.


  • Dodati brašno u "mokre" sastojke, promešati da se sjedine, pa pažljivo umešati čokoladne kapljice pomešane sa onom odvojenom kašikom brašna. 
  • Sipati testo u duguljasti uski kalup za hleb (23 x 13 cm ili kao moj 25 x 12cm) podmazan puterom (ili obložen pek papirom) i odozgo posuti sa malo čokoladnih kapljica. 
  • Peći 50-60 minuta u rerni zagrejanoj na 180°C. Pečenu veknu ostaviti desetak minuta u kalupu, a onda je nožem odvojiti od stranica i pažljivo istresti iz kalupa.


Seći na uske parčiće i poslužiti toplo, eventualno premazano puterom (ili klot) uz šolju kafe, čaja ili tople čokolade. Jednako je dobar i kada se ohladi. 

Kolač je mirišljav i vlažan, rastopljena čokolada čini ga kremastim, a ukus pored finih začina podvlači i aroma pečene bundeve. Ma samo da mljacnem i coknem.. 😊








12 коментара:

  1. Mi obožavamo kolače sa bundevom. Ovaj izgleda fenomenalno!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti, draga ❤ Bundevu više koristim u slanim jelima, sviđa mi se kombinacija njene slasti sa nečim pikantnim, ali je i u ovoj kombinaciji sa čokoladom savršenog ukusa.. 👍

      Избриши
  2. Najcesce pravim potaz od bundeve sa kurkumom, celerom i ostalim blisko-istocnim zacinima. Mada mi je mamina pita od bundeve i dalje br.1 :)
    Nego kazi ti meni molim te, gde si pronasla te cokoladne kapljice? Nigde ne uspeh da ih pronadjem kod nas, a zgodne su zbog 101 stvari.
    Divan recept ;)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Marija, hvala, drago mi je da ti se recept sviđa. ❤ I meni je čorbica od bundeve omiljena, ja je pravim sa belim vinom 😊 Čokoladne kapljice i ostale drangulije za kolače nabavljam ovde i sve je jeftinije nego po radnjama tzv zdrave hrane, većina radnji se kod njih i snabdeva.

      Избриши
    2. Pa cula sam za ovu radnju, a nikako da odem. Ja sam dole na Djermu, zapravo mi je ovo i vise nego usput. Puno hvala :*

      Избриши
    3. Radnja se lako nađe, na glavnom je putu.. A vredi otići, ima svega i svačega 👍

      Избриши
  3. Djeluje tako sočno da prosto čovjek ne može odoljeti. Bilježim!

    ОдговориИзбриши
  4. Gaga, ovo fantasticno izgleda, socno, cokoladno... Ove cokoladne kapljice {ili kako ih mi ovdje zovemo dugmad} su jako dekorativne. Pozelih sad komad uz caj u ovo kisno vece.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti draga, baš je tako kako si opisala.. Par komada ti šaljem paketićem.. ❤ Čokoladne kapljice obožavam, nekada ih grickam i klot, pa ih posle nemam za kolač koji spremam :)))

      Избриши
  5. Pravila sam sinoć ovaj kolač. Pekla sam u silikonskim modlicama. Kolač je fenomenalan, savršeni ukusi i mirisi. Jutros sam morala da utvrdim gradivo i "probam" još malo, možda je lepše kad je hladno. Čak se i moj dragi, koji nije ljubitelj slatkiša, oduševio.
    Gago ti si moj idol. Danas spremam tvoju čorbu od bundeve.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jaooooooo, čitam i smejem se! I ja često utvrđujem gradivo a onda upoređujem kako je bolje, toplo ili hladno! Hvala ti što si isprobala kolač i javila utiske, drago mi je da ti se dopao! 😍

      Избриши