Странице

уторак, 22. новембар 2016.

Krofnice sa kačkavaljem



Kačkavalj (tvrdi i žuti sir) obožavam! Još ako je dimljeni, ne nalazim mu mane i nema gde ga ne koristim.. Jedino ga u kolače još nisam stavljala, mada... ko za.. možda jednom..  :)))
Ubacila sam ga i u ovaj recept za slane krofnice koji mi je davno dala moja tetka Ljilja, uz napomenu da su toliko lepe da se pojedu odmah, koliko god ih ima. Dugo sam odlagala da ih pravim, bilo mi je žao da 300 gr kačkavalja "gurnem" u nešto što nije konkretno! A onda se, posle mnogo godina, plavuša setila da prepolovi meru, prežali 150 gr dimljenog i da potvrdi da joj je tetka bila u pravu - ovo je zaista prava zaraza!
Odlično su posluženje gostima uz pivo ili vino, a i fine grickalice uz film ili neki sportski prenos. Zoki i ja smo ih jeli za večeru uz kefir i gledali otvoreno prvenstvo Severne Irske u snukeru.. Pobedio King! 😊


Sastojci:
250 ml vode 
malo soli 
65 gr putera 
150 gr brašna 
2 jajeta 
150 gr kačkavalja (moj je dimljeni) 
po želji susam, ćurekot.. 

Priprema: 


  • U posoljenu provrelu vodu dodati puter, otopiti i dodati brašno. Promešati i ostaviti da stoji dok se ne ohladi. 
  • U ohlađenu masu dodati jedno po jedno jaje i sjediniti mikserom ili varjačom. Na kraju umešati rendani kačkavalj (običan ili dimljeni).
  • Kašičicom vaditi krofnice i ređati ih na pleh pokriven pek papirom (masa je lepljiva!). Peći 30-40 min. na 230°C da krofnice dobro porumene. Polovinu krofnica sam posula ćurekotom, još su lepše..  

21.12.2016. Napomena: rernu u toku pečenja ne otvarati inače će krofnice  splasnuti!




Od ove mere sam dobila 40 krofnica prečnika oko 5 cm (merila sam ispečene). 


Original tetka Ljiljina mera je duplo veća: 300 gr brašna + 300 gr kačkavalja + 125 gr putera + 4 jajeta + ostalo... Nama je ova prepolovljena bila i više nego dovoljna. Testo je skoro isto kao za princes krofne, samo je druga srazmera, pa je presek pečenih malo "gušći"

I da još jednom ponovim da se krofnice obavezno rumeno ispeku, u protivnom će unutrašnjost ostati vlažna!!!