Странице

четвртак, 10. новембар 2016.

Pašteta od oraha i sira



Orah sam dugo koristila samo za kolače i torte. Mleveni ili seckani, sirovi ili pečeni.. Starije generacije se kunu u kolače sa orasima, jer bademi i lešnici nisu bili toliko zastupljeni u pripremi poslastica. Orahe i ja volim u slatkišima, pogotovo su mi omiljene starinske orasnice i sa nostalgijom se sećam kafana gde su bile obavezno na meniju kao desert, a koji sam volela da grickam uz vino.

Već neko vreme orahe koristim i u slanim jelima. Odlične su posne punjene paprike gde se u nadev dodaju orasi, dobri su kao dodatak u jelima od testenine, u namazima i salatama, a i ovaj put su jedan od sastojaka u namazu. Malo sira, pikantni dodaci i eto odlične mazalice za doručak, užinu ili večeru, a isto tako (uz malo izmene) može biti fini preliv za grilovano povrće..


Sastojci:
50 gr mlevenih oraha
150 gr sitnog sira
1 kašičica kapara
1 češanj belog luka
par grančica peršuna
po ukusu soli i bibera
malo mlevenog ruzmarina
1 kašičica limunovog soka

Priprema:


  • U sir dodati mleveni orah, sitno seckani peršun, malo mlevenog ruzmarina, seckani beli luk i kapare. Promešati da se svi sastojci lepo sjedine.
  • Posoliti i pobiberiti po ukusu. Po želji zakiseliti limunovim sokom, još jednom promešati, dekorisati (neobavezno) i poslužiti.






















Paštetu sam mazala na domaći hleb, bila je odličan doručak. Ako se razredi sa malo tečne (mlečne) nezaslađene pavlake dobije se odličan preliv za grilovane tikvice ili grilovani patlidžan.