четвртак, 10. новембар 2016.

Pašteta od oraha i sira




Orah sam dugo koristila samo za kolače i torte. Mleveni ili seckani, sirovi ili pečeni.. Starije generacije se kunu u kolače sa orasima, jer bademi i lešnici nisu bili toliko zastupljeni u pripremi poslastica. Orahe i ja volim u slatkišima, pogotovo su mi omiljene starinske orasnice i sa nostalgijom se sećam kafana gde su bile obavezno na meniju kao desert, a koji sam volela da grickam uz vino.

Već neko vreme orahe koristim i u slanim jelima. Odlične su posne punjene paprike gde se u nadev dodaju orasi, dobri su kao dodatak u jelima od testenine, u namazima i salatama, a i ovaj put su jedan od sastojaka u namazu. Malo sira, pikantni dodaci i eto odlične mazalice za doručak, užinu ili večeru, a isto tako (uz malo izmene) može biti fini preliv za grilovano povrće..



Sastojci:
50 gr mlevenih oraha
150 gr sitnog sira
1 kašičica kapara
1 češanj belog luka
par grančica peršuna
po ukusu soli i bibera
malo mlevenog ruzmarina
1 kašičica limunovog soka

Priprema:


- U sir dodati mleveni orah, sitno seckani peršun, malo mlevenog ruzmarina, seckani beli luk i kapare. Promešati da se svi sastojci lepo sjedine.
- Posoliti i pobiberiti po ukusu. Po želji zakiseliti limunovim sokom, još jednom promešati, dekorisati (neobavezno) i poslužiti.


















Paštetu sam mazala na domaći hleb, bila je odličan doručak. Ako se razredi sa malo tečne (mlečne) nezaslađene pavlake dobije se odličan preliv za grilovane tikvice ili grilovani patlidžan.




Isprobano na Coolinarici -> klik