Странице

понедељак, 12. децембар 2016.

Posni pire od graška



Oduvek sam volela grašak. I sada ga volim, pogotovo što je dostupan preko cele godine (čak više jedem smrznuti, nego sveži u sezoni). Najčešće ga spremam kao varivo i uz njega pofezne (prženice), ponekad ga ubacim u složene salate (prvenstveno u francusku 😋), a kombinovala sam ga i sa drugim povrćem i služila kao prilog uz dimljenog lososa.
Ovaj pire, koji sam na Coolinarici videla kod Inke56, me oduševio kako svojim odličnim ukusom, tako i brzom i jednostavnom pripremom. I što najviše volim, nema dugog spiska namirnica koje zamaskiraju karakteristike one glavne - ovde je grašak taj koji dominira!


Sastojci:
500 gr graška (zamrznutog ili svežeg)
2 kašike ulja (ili 1 kašika putera) 
3-4 češnja belog luka
so i biber po ukusu
po želji seckane mirođije (ne mora)

Priprema:


  • Naliti grašak vodom da pređe jedan prst preko i staviti na vatru da provri. Dodati malo soli i jedan češanj belog luka isečen na par komadića i kuvati 15-20 minuta dok ne omekša
  • Skuvan grašak procediti - od proceđene tečnosti ostaviti oko 150 ml, njome će se razrediti pire u toku pripreme na željenu gustinu! U oceđeni grašak uliti 100 ml vode (od one u kojoj se kuvao) i ispasirati sve štapnim mikserom (ili u blenderu). Po potrebi dodati još tečnosti. 
  • Na zagrejano ulje (ili na puter) ubaciti sitno iseckani beli luk (još bolje pasirani) i posle par sekundi dodati pasirani grašak. Mešati nekoliko minuta i dosoliti po ukusu. Po želji posuti seckanom mirođijom.


Gotov pire poslužiti kao prilog. Ako se sprema u dane posta (na ulju), odličan je uz ribu ili kao kod mene uz kobasice od sejtana i soje. Inače, fino ide i uz ćuftice od sira, pohovani kačkavalj, prženice ili uz jela od jaja. Čak sam ga jednom jela samo sa prženim krompirom i kiselom crvenom paprikom.. mmmmmmmljac..