Странице

среда, 1. фебруар 2017.

Pečeni komorač i karfiol



Prošle godine sam pisala da januar, što se tiče hrane, "ubija" - praznici, proslave i rođendani me svake godine načisto upropaste. Ove godine sam se provukla bez neke štete, odnosno nisam dodala skoro ni gram, a sve zbog lošeg vremena. Kada je početkom meseca napadao sneg nisam ni sanjala da ću skoro ceo januar da presedim u kući. U mojoj Nedođiji gde živim se ulice ne čiste, kolima se ne može do naše kuće, a do glavnog puta moraju da se kroz sneg prte stazice. Sneg, poledica i velika hladnoća su rezultirali time da su mi gosti odustali od ranije dogovorenih dolazaka, a mi otkazali odlaske na slavlja i rođendane. Samo smo u pauzi između dva snega obavili veliku kupovinu (gde smo navukli zalihe za mesec dana), a onda uživali u izolaciji. Sneg napolju, u kući gori vatrica - romantika kao u telenovelama..

Pošto sam ovog januara malo mesila i spremala, rešila sam da ranije krenem sa zašivanjem usta i bušenjem kašike. Započela sam neku moju labavu varijantu hrono ishrane po Delabou, čisto da se disciplinujem. Pošto ne jedem meso, ne držim se baš 100% preporuka i meso menjam sirom i jajima, ređe ribom. Ali, meni je bitan rezultat, a do njega mogu i krivudavim stazicama.. 😊


Ovo jelo se ne razlikuje od onih koje inače pravim (čak imam i sličan recept samo sa karfiolom), ali verujem da većina ne koristi redovno komorač, pa je ovo samo podsetnik kako da se kombinuje sa još nekim povrćem. Odlično je kao prilog ili kao laki obrok sa malo tvrdog sira i čašicom vina. 

Sastojci:
1/2 glavice većeg komorača 
1/2 glavice karfiola (srednje veličine) 
nekoliko češnjeva belog luka (očišćenog) 
po ukusu bibera i soli 
2-3 kašike ulja 

Priprema: 


  • Na pleh staviti papir za pečenje, premazati ga uljem i u jednom sloju rasporediti komorač sečen na kriške i karfiol iskidan na manje cvetiće. Poprskati uljem i peći 15 minuta u rerni zagrejanoj na 200°C. 
  • Izvaditi pleh iz rerne, dodati beli luk, posoliti i pobiberiti sve u plehu i vratiti da se dopeče još 15-20 minuta. 
  • Po želji posuti seckanim peršunom i poslužiti. 

Mogu se dodati i drugi začini, ja sam ostavila najjednostavnije, da ne ugušim ukus komorača i karfiola! Uostalom, beli luk, biber i peršun sasvim lepo začine ovo već ionako mirišljavo jelo.. 👍