Странице

среда, 1. март 2017.

Posna sarma sa maslinama



Kod mene je sarma uvek posna, a recept kako je ja spremam je već duže vreme ovde jedan od najposećenijih. Iako sam je u gostima jela pripremljenu sa drugačijim nadevom i čitala druge recepte, moja mi je bila uvek najbolja i godinama ne odstupam od takvog načina spremanja. A onda joj je rame uz rame stala Zorkina sarma. Kada čitate recept mislite da nije ništa specijalno - luk, pirinač, malo začina i nekoliko maslina. E, baš tih nekoliko maslina od ove sarme čini čudo, odnosno savršeno jelo!


Zorka kaže da je svejedno koje su masline, da mogu i zelene i crne. Ove prve ja ne priznajem - crne su moje ljubimice, pogotovo ako su malo prosušene. Njih mogu da jedem kao trešnje, a uz malo domaćeg hleba mogu da mi budu obrok. Tako da nije dilema koje sam koristila, a vi kako vam drago.. Uz masline, poseban šmek ovoj sarmi daje i nana/menta, pa vam preporučujem da ovo jelo obavezno isprobate, verujem da ćete biti oduševljeni kao ja.


Sastojci:
1 manja glavica kiselog kupusa (oko 1 kg)
2 glavice crnog luka
170 gr pirinča (može integralni)
10 maslina
2-3 kašike ulja
po ukusu soli i bibera
po ukusu aleve paprike (može i malo dimljene)
malo seckanog peršuna
1 kesica čaja od nane
2-3 lovorova lista
2-3 ljute suve papričice

Priprema:


  • Na ulju propržiti iseckani crni luk da svene, pa ga skloniti sa vatre.
  • Dodati oprani pirinač, sve začine i seckane masline. Po želji dodati u fil još malo ulja i sve lepo promešati..
  • Listove kiselog kupusa isprati pod mlazom vode i odstraniti im zadebljali deo (koren). Veće podeliti na dva dela.
  • Na sredini (pri vrhu) lista kupusa staviti kašičicu fila, preklopiti levi deo da ga pokrije, desnim delom lista ulevo sve preklopiti. Od vrha pažljivo urolati sarmu. Tako uraditi sa svim listovima i filom dok se ne potroše.


  • Zamotane sarme ređati u dublji sud podmazan uljem na čije je dno raširen jedan list kupusa. Kada sarme popune sav prostor, posuti ih mlevenom začinskom paprikom, dodati lovorov list i ljute papričice. Preliti uljem i sa toliko mlake vode da sarme ogreznu u njoj. Pritisnuti tanjirićem da sarme ostanu u vodi (meni je moj Zoki napravio rupičasti poklopčić od bubnja veš - mašine)
  • Sud sa složenim sarmama staviti na vatru, na srednjoj temperaturi grejati dok ne provri, a zatim smanjiti na najmanju i ostaviti da sarma krčka 3-4 sata, a može i duže. Po želji gotovu sarmu zapeći pola sata u rerni na 200°C


Sarmu poslužiti toplu. Ja je jedem sa domaćim hlebom, crvenim lukom i ljutim feferonama. Zorka preporučuje sa strugnim renom.  U oba slučaja uživancija je zagarantovana!