Странице

четвртак, 6. април 2017.

Brokoli sa belim vinom - kao prilog i kao umak



Brokoli je cele zime bio baš skup, pa sam ga, iako ga mnogo volim, samo par puta spremala. A onda mu je cena pala, a ja navalila.. Ovde je recept za fino jelo koje može na dva načina da se posluži - kao prilog, ili kao sos za testeninu/pastu. Sastojaka je malo, ali je ukus pikantan i profinjen..


Sastojci:
440 gr brokolija
2 kašike maslinovog ulja
2-3 čena belog luka
1/2 kašičice tucane ljute paprike
malo soli
2 čaše belog vina

za varijantu sa pastom:
280 gr paste/testenine
po želji rendani parmezan (ili rendani tofu)
po ukusu maslinovo ulje i ljuta papričica
malo pavlake za kuvanje (neobavezno)

Priprema:


  • Brokoli oprati i iskidati na cvetiće. Beli luk očistiti i iseckati na listiće.
  • U posudi zagrejati ulje i dodati beli luk i brokoli. Sotirati (dinstati) dok beli luk ne porumeni, pa uliti vino i dinstati napola poklopljeno nekih 8-10 minuta dok brokoli ne omekša, a tečnost skoro skroz ispari. Po potrebi dodati u toku dinstanja i malo vode.
  • Presuti brokoli u toplu činiju i poslužiti kao prilog. Odličan je uz grilovanu ribu!


Daljom obradom, od ovako spremljenog dinstanog brokolija može se napraviti 
odličan umak/sos za pastu/testeninu!


  • Skuvati pastu (ja sam imala linguine sa crvenim vinom) i procediti je. Sačuvati par kašika vode u kojoj se pasta kuvala da se kasnije doda u umak.
  • Omekšali brokoli prebaciti u blender ili ga štapnim mikserom ispasirati. Vratiti ga ponovo u sud u kome je dinstan, uliti par kašika vode u kojoj se kuvala testenina i sve malo prokuvati. Može se dodati i malo pavlake za kuvanje ako se želi kremasti umak, ja nisam. 
  • U umak dodati oceđenu pastu, preliti sa malo maslinovog ulja, promešati i odmah toplo poslužiti.


Po želji odozgo posuti rendanim parmezanom i ljutom tucanom paprikom.
Uživati u ovom jednostavnom jelu uz čašicu vina.





2 коментара:

  1. volim, volim volim ! Brokula potseca me na moj tata, svako leto kad smo u Makedoniji on mora harati po raznim pijacima trazeci brokule posto moja deca traze uz svako jelo ( kao salata ) a on se ne moze pomiriti kako mu unucadi nece da jede paprike :) xx

    ОдговориИзбриши