Странице

уторак, 2. мај 2017.

Pečeni kamember sa sosom od višanja



Iako ovakve sireve sa plemenitim plesnima obožavam, godinama sam ih jela sa grižom savesti ili ih izbegavala zbog masnoće.. Onda sam otkrila izvornu hrono ishranu po Alanu Delabou i jedem ih, a holesterol i trigliceridi ne rastu, nego naprotiv -  kreću se polako ali sigurno na dole, plus što na dole idu i kilogrami i obimi. Tako je došao na red ovaj bogati sendvič sa kamemberom koji curi, a koji sam čežnjivo merkala pre par meseci na jednom kulinarskom kanalu. Sos od višanja u ovakvoj kombinaciji nije po pravilima izvorne hrono ishrane, ali pošto je povremeno dozvoljen džoker, on u ovom slučaju ima opravdanje..

Elem, povod za ovo uživanje je izbor moje drage cool-prije Mirjane (Inoche) za Cool Chefa na Coolinarici, a ovaj recept je moj poklon sa posvetom namenjen novoj Šefici. Više o našem druženju sam pominjala u receptu za salatu od krompira i dimljenog lososa, a koji mi je Inoča posvetila istim povodom.. Obzirom da voli neobične kombinacije i oplemenjene, odnosno buđave sireve, smatram da će joj se moj poklon svideti bar upola koliko se njen svideo meni. 💝


Sastojci:
1 manji okrugli kamember sir (~125 grama)
1 češanj belog luka
po želji crveni luk
šaka rukole
1 kajzerica
2 šake višanja 
malo soli 
malo smeđeg šećera
po želji tucane ljute paprike

Priprema:


  • Višnje prokuvati sa malo šećera, soli i ljute tucane papričice dok se ne zgusne kao marmelada. Ja sam u moj domaći džem od višanja dodala malo vode, soli i ljute tucane paprike, pa sam sve još malo prokuvala.
  • Siru iseći poklopac i odozgo poređati beli luk isečen na listiće. Vratiti poklopac (malo pritisnuti da se slepi) i staviti ga sa sve papirom u manji sud. Peći u rerni zagrejanoj na 200°C desetak minuta da omekša i dobije boju.
  • Dok se sir peče preseći kajzericu na pola, pa na donju polovinu poređati rukolu i crveni luk sečen na rebarca.
  • Pečeni sir staviti preko luka i rukole, a na sir sipati kašiku sosa od višanja


Poklopiti drugim delom kajzerice i odmah poslužiti. Odlično je za bilo koji obrok, u zavisnosti od toga koliko ste gladni! Meni je ovako spremljen kamember bio ručak i naravno da sam sve zalivala vinom, ovaj put šardoneom.. 



Sigurna sam da bi umesto sosa od višanja uz ovaj pečeni sir odlično išla i moja marmelada od đumbira!