Странице

уторак, 4. јул 2017.

Salata od mladog boba, limuna i fete



Ima par godina da sam prvi put probala mladi bob i da mi se baš, baš svideo. Onomad sam ga našla na pijaci i kupila, a onda se bacila na smišljanje kako da ga spremim. Uglavnom sam ga ranije pripremala kao varivo, e sada mi se prijela salata, pa sam se odlučila na ovu sa limunom, nanom i feta sirom. Ovde sam dala okvirne mere, možete ih prilagoditi svom ukusu, odnosno povećati ili smanjiti količinu nekog sastojka! Umesto feta sira, može se koristiti bilo koji stariji prevreli sir..


Sastojci:
500 gr mladog boba
1 limun
šaka sveže nane (mente)
40 gr feta sira
1 češanj belog luka
so, biber (može i crveni)
40 ml maslinovog ulja

Priprema:
  • Kuvati mladi bob u vrijućoj vodi 5 minuta da malo omekša. Ohladiti pod mlazom hladne vode i ocediti. Skinuti ljusku (opnu) blagim stiskanjem.
  • Ljuštilicom skinuti tanko koru limuna i očistiti eventualno zaostalu belu kožicu iznutra. Iseći koru na tanke trakice. Limun prepoloviti i iscediti sok.
  • Pomešati bob, sir, tračice limuna, seckani beli luk i seckanu nanu. Posoliti i pobiberiti po ukusu.
  • Sok od limuna i maslinovo ulje promićkati u teglici, pa preliti preko salate.
  • Ohladiti i poslužiti kao predjelo, prilog ili samostalno jelo.




Pravila sam je tri dana za redom i jela je uz ribu za ručak, pa sutradan za večeru klot i ponovo sa ribom trećeg dana... Inače, nana i limun toliko osveže ukus mladog boba da mi je salata prijala i na vrućini od 35°C!