Странице

уторак, 22. август 2017.

Burma baklava sa pistaćima

                                 ...ili divit baklava, kako je još zovu u Bosni..


Klasične suvenire sa letovanja i ostalih putovanja odavno više ne donosim, samo bih se dodatno zatrpavala stvarima koje mi u stvari uopšte ne trebaju. Ali zato sa svakog letovanja donesem namirnice kojih kod nas nema, ili su preskupe u našim prodavnicama.
Ovog leta sam iz Grčke pored nezaobilaznog maslinovog ulja donela još i halumi sir, sušene masline, slatko od smokava, zaslađeno i nezaslađeno kondenzovano mleko, sušeni paradajz pakovan u kesice (bez začina i ulja) i neslane, očišćene i sirove pistaće. Ovo poslednje ja kod nas nisam do sada nigde našla u prodaji, a odavno mi je merak da napravim baklavu sa pistaćima! Izabrala sam ovu okruglu i malo nagužvanu, u Turskoj je zovu fistikli burma baklava. Očas posla se smota, lepo izgleda, a sa pistaćima je fantastičnog ukusa. Posebno mi se sviđa što se premazuje puterom, ukus je nemerljiv u poređenju sa baklavom koju kod nas najčešće spremaju sa uljem..


Sastojci:
300 gr tankih kora za baklavu
200 gr pistaća (očišćenih, neslanih)
100 gr putera
1 kašika ulja
za sirup (preliv/agdu):
350 gr šećera
350 gr vode
sok od 1/2 limuna

Priprema:
  • Raširiti kore, pa jednu premazati ohlađenim puterom rastopljenim sa malo ulja. Preko staviti drugu i premazati 2/3 površine, a na ostatak staviti 2-3 kašike mlevenih pistaća. 
  • Pomoću tanjeg drvenog štapa (ili debele igle za pletenje) urolati nadevenu koru po dužini, pa je sa obe ruke naborati tako što krajeve treba gurnuti prema sredini da se kora zgužva i napravi "harmonika".
  • Dobijenu baklavu guranjem skinuti sa štapa (igle) direktno u podmazan pleh 28x20 cm (moje kore su bile malo deblje, pa se nisu baš lepo gužvale). Nastaviti sa rolanjem i ređanjem dok se ne utroše sastojci. 
  • Složenu baklavu iseći oštrim nožem na željene parćiće i premazati je preostalim puterom. Peći 10 minuta na 180°C, smanjiti na 160°C i peći još 20 minuta dok ne dobije lepu zlatnu boju.
  • Dok se baklava peče u manju šerpu sipati šećer i preliti ga vodom. Staviti da provri i kuvati na jakoj vatri 15 minuta. Dodati sok od limuna. 
  • Vruću baklavu preliti vrelim sirupom.


Ohlađenu baklavu ukrasiti po želji mlevenim pistaćima i poslužiti uz popodnevnu kafu.


Na nekim blogovima sam pročitala da slane pistaće operu u toploj vodi i tako skinu so, onda ih osuše i dalje spremaju baklavu po receptu.. Ko želi, može da proba, šećerni preliv ionako na kraju odradi glavni posao! Pistaći se mogu zameniti orasima ili bademima, a ako želite posnu baklavu, puter zamenita uljem..

p.s. objavila sam danas recept i na Coolinarici, gde su mi cool-prije u komentarima napomenule da pistaći mogu da se u Beogradu kupe na pijaci Zeleni venac (na tezgama gde se prodaje sušeno i kandirano voće), kao i na pijaci u bloku 44 na Novom Beogradu.. 







Нема коментара: