Странице

уторак, 12. децембар 2017.

Posna pogača sa lukom i orasima




Videla sam je kod Kristine pod imenom posna slana pita sa orasima, a ona kod moje imanjakinje Gage, gde joj je ime grbava pita.. Osim što sam je prekrstila (izgledom i ukusom mi je više pogača), minimalno sam doterivala recept, a dobila sam odličnu pogaču pogodnu kako za dane posta, tako i za dane kada se ne posti. Iako kombinacija luka i oraha može nekoga da zbuni, mene nije - već sam ranije pravila slana jela i salate sa orasima, pa sam znala sam da ovakva kombinacija ne može da omane!
























Sastojci:
400 gr brašna (ili 300 belog + 100 integralnog) + brašno za posipanje
50 ml maslinovog ulja + za premazivanje
1/2 kašičice šećera
20 gr svežeg kvasca
200 ml vode (ili 50 ml obične + 150 ml gazirane kisele vode)
nadev:
3 glavice crnog luka
po potrebi ulje za dinstanje
200 gr seckanih oraha
po ukusu bibera, soli
po ukusu aleve paprike (slatke ili ljute, tucane ili dimljene)
malo belog luka u prahu

Priprema:



  • Na malo ulja propržiti seckani crni luk i posoliti ga po ukusu. Gotov luk skloniti sa vatre, dodati 150 gr  seckanih oraha, pobiberiti i začiniti alevom paprikom (ja sam koristila dimljenu ljutkastu). Preostali orah skloniti sa strane.
  • U 50 ml mlake vode rastopiti kvasac i šećer i ostaviti da zapeni. U sud za mešenje staviti brašno (kod mene je kominacija sa integralnim), posoliti po ukusu, uliti ulje i narasli kvasac, pa dodavanjem kisele vode zamesiti testo. Ostaviti da odstoji nekih 15-tak minuta, a zatim ga premesiti i podeliti na tri dela.
  • Prvi deo testa rastanjiti oklagijom, premazati celu površinu uljem i posuti polovinom preostalih seckanih oraha. Rastanjiti drugi deo testa, prebaciti ga preko prvog, pa i njega premazati uljem i posuti orasima. Rastanjiti i treći deo, prebaciti ga preko drugog i sve lagano premesiti, pa formirati testo u valjak. Podeliti ga na tri dela.
  • Okruglu tepsiju (26/28 cm) podmazati uljem i posuti brašnom. Rastanjiti oklagijom prvi deo testa na veličinu pleha, pažljivo ga složiti u pleh i preko rasporediti polovinu nadeva od luka i oraha. Prekriti drugim delom rastanjenog testa i staviti ostatak nadeva. Na kraju sve prekriti trećim delom rastanjenog testa, spojiti ivice i odozgo pogaču premazati uljem.
  • Peći u rerni zagrejanoji na 200°C oko 45 minuta. Ispečenu vruću pogaču odmah po vađenju ponovo premazati uljem. 


Pogaču malo prohladiti, pa je seći na lepe kriške i poslužiti. Moja pogača je od pola mere, a opet je bila sasvim dovoljna za 4 osobe kao meze, uz kiseli kupus i vruć šumadijski čaj (iliti kuvanu rakiju)..  😊