Странице

субота, 10. фебруар 2018.

Posni keksići sa vinom




Nekako sam već ustalila običaj da oko svetog Trifuna (koji je 14. februara) pripremim ili vam predložim neki desert sa vinom.. Spremala sam ranije torte i kolače, ovaj put sam izabrala mirišljave i hrskave italijanske posne keksiće! Odličan su način da potrošite preostalo belo vino, a još su bolji izgovor da otvorite novu flašu vina, jednu čašu iskoristite za ove keksiće, a ostatak popijete! U stvari je najbolje da ih umačete u belo vino i tako grickate, kao što savetuju kod orignalnog recepta na stranici Giallo Zafferano🍷 Dobro, doooobro.. može i u crno, ionako se fleke od crnog vina "vade" belim..

Iako su keksići od jednostavnih sastojaka (moglo bi se reći sirotinjski), fino su krckavi, a vino i anis im daju posebnu aromu. Ako vam je problem da nabavite semenke anisa izostavite ih - nisu obavezne, keksići se mogu praviti i bez njih, mada je ukus sa njima mnogo lepši! U tom slučaju ih zamirišite sa malo vanile ili karanfilića.. 


Sastojci:
500 gr brašna
8 gr praška za pecivo
150 gr kristal šećera + za oblaganje 
prstohvat soli
1 kašika anisa (seme) - opciono
160 gr belog vina
100 gr ulja

Priprema:
  • Semenke anisa potopiti u belo vino i ostaviti da odstoje 5-10 minuta. 
  • U sudu za mešenje pomešati brašno, prašak za pecivo, šećer i malo soli. Dodati ulje, zatim vino i semenke anisa, pa zamesiti homogeno testo. Ja sam sud stavila na vagu i samo dodavala sastojke (tako sam ih premerila u grame, pa nema dodatnog prljanja sudova).
  • Otkidati komade veličine manjeg oraha i od njih valjanjem napraviti valjčiće dužine oko 15 cm. Krajeve slepiti da se dobije oblik prstena.
  • Svaki prsten jednom stranom umočiti u kristal šećer i staviti na papir za pečenje koji je položen na pleh. Napraviti razmak jer u toku pečenja keksići narastu!
  • Peći ih 25 - 30 minuta na 180°C da blago porumene. Kristal šećer u koje su keksići uvaljani u toku pečenja ostaje isti, ni malo ne gori, niti karameliše, već na ispečenima lepo svetluca i presijava se!


Kao i obično kada spremam slatkiše, pravila sam keksiće od pola mere i dobila 24 komada prečnika 5 cm. Nemam pojma kakvi bi bili sutradan, pojedeni su u roku od par sati, uz vino, naravno..