Странице

уторак, 13. март 2018.

Posna pita sa jabukama



Nešto kao lenja pita, hrskava spolja, sočna i mirišljava unutra! Iznenadila me struktura testa koje je sipkavo i mekano baš kako treba, a napravljeno je od samo par sastojka. Čak mi je lepše nego za klasičnu lenju pitu, pa mislim da ću je od sada samo ovako spremati! Recept sam našla švrljajući po grčkim blogovima, gde mi je zapelo za oko ime pite - Milopita. E, pa milo mi je da pravim Milopitu, a što bi "po naški" bila pita sa jabukama.. 🍏🍎



Sastojci:
nadev
1 - 1,2 kg nakiselih jabuka
1 kašika soka od limuna
150 gr šećera
50 gr oraha
50 gr badema
1 kašičica cimeta
1 kašičica đumbira u prahu (ili malo karanfilića)
1 kašičica vanila ekstrakta
testo
200 ml ulja
2 pomorandže - korica i sok (oko 200 ml)
200 gr šećera
500 gr brašna
1 kesica praška za pecivo (10-12 gr)



Priprema:

  • Oljuštene jabuke narendati u činiju u koju je stavljena raširena kuhinjska krpa. Skupiti krpu i narendane jabuke dobro uvrtanjem krpe ocediti. Vratiti ih u činiju (sok odliti u čašu i popiti) i preliti sokom od limuna i malo promešati. Dodati šećer, seckani orah i seckani badem, đumbir, cimet i vanilu, ponovo promešati kašikom i skloniti sa strane.
  • U drugoj činiji pomešati ulje, sok i koricu pomorandže i šećer i mešati dok se šećer ne otopi. U to izručiti brašno pomešano sa praškom za pecivo i špatulom ili kašikom sjediniti sastojke (ne mesiti).
  • Na dno kalupa prečnika 26/28 cm, na koji je stavljen pek papir, kašičicom raspodeliti malo više od polovine testa (koje je prilično mekano i lepljivo) i malo ga podići uz stranice kalupa. Rasporediti nadev preko testa. Kašičicom naneti preostalo testo preko jabuka i ostaviti da bude neravno. 
  • Peći 40-50 minuta u rerni zagrejanoj na 170°C. Pečenu pitu ostaviti u kalupu da se prohladi nekih pola sata, zatim je po želji posuti prah šećerom, iseći i poslužiti. Lepa je i mlaka i hladna!
Pitu sam pravila u okruglom kalupu kako je i u originalnom receptu, a naravno da može da se ispeče u pravougaonom. U tom slučaju bi dimenzije bile približno 28x20 cm. 
Inače sam koristila smeđi šećer i maslinovo ulje od komine (smanjila sam količinu na 180 ml), a u fil sam ubacila i đumbir i karanfilić.



Isprobano -> Jekin kapric