Странице

уторак, 5. јануар 2016.

Salata od sočiva



Spadam u one retke koji vole sočivo više od pasulja. Volim ga spremljenog kao varivo, a volim i salate od njega (obično ga pomešam sa lukom i začinim). Volim ga jer se relativno brzo skuva i ima prijatan i blag ukus. Volim što u poslednje vreme mogu da ga kupim već skuvanog u konzerviVećina njih koje poznajem ga vrlo retko ili nikako ne koristi. A šteta, jer je ukusno i korisno...

Inače, mahunarke se smatraju odličnim izvorom belančevina, pa se preporučuje njihovo često prisustvo u našoj kuhinji i našim tanjirima. Pored proteina, ima i puno korisnih biljnih vlakana, kao i minerala i vitamina u ovim malim zelenkastim zrnima... ili narandžastim, ili smeđim, jer ima više vrsta i boja sočiva. Nadam se da ću ovom salatom doprineti da ga i vi zavolite, jer je ukus iznenađujuće dobar! A ako ga već volite, uživaćete još više u ovoj divoti..


Sastojci:
240 gr sitnog zelenog sočiva iz konzerve
(ili ista količina skuvanog kod kuće)
1 manji crveni luk
1 kašika kapara
1 kašika suvog grožđa
2 kašike maslinovog ulja
2 kašike jabukovog sirćeta
1 kašičica meda (ili javorovog sirupa)
1 kašičica soli
1 kašičica senfa
1/2 kašičice bibera
1 kašičica marokanskog začina
40 gr oraha
100 gr feta sira
šaka rukole

Priprema:


  • Orah propržiti na maslinovom ulju.
  • Isprati i ocediti sočivo iz konzerve (ili tridesetak minuta kuvati sušeno da omekne, ali da se ne raskuva). 
  • Sitno isekati luk, suvo grožđe i kapare, pa ih dodati u sočivo.
  • Napraviti dresing -  pomešati sve navedene sastojke u činijici (ili teglici) i dobro promućkati.
  • Sočivo preliti pripremljenim dresingom, posuti izmrvljenim sirom i propečenim orahom, pa dodati listove rukole.
  • Poslužiti kao predjelo, prilog ili glavni obrok.


Salata spada u složene, sa sastojcima iz različitih grupa namirnica, pa nutritivno predstavlja kompletan obrok, a njihova kombinacija obećava uživanciju! 

Marokanski začin napravite od 2 kašičice rendanog muskatnog oraščića, e kašičice mlevenog kumina, 2 kašičice mlevenog zrna korijandera, 1 kašičica allspice (piment), 1 kašičica mlevenog đumbira, 1/2 kašičice ljute mlevene začinske paprike i 1/2 kašičice cimeta. Sve pomešati u teglici i poklopiti.

Ako izostavite sir, ili ga zamenite tofu sirom (dimljeni je posebno ukusan!), dobićete jednako ukusnu posnu salatu.. Taman za sutrašnji Badnji dan 


Napomena (19. april 2016. godine): pošto me je u komentarima Анониман iskritikovao što sam koristila konzervirano kuvano sočivo, da vas obavestim da nisam baš toliko lenja žena - našla sam sitno zeleno sočivo i skuvala ga! Od 100 grama suvog se dobije oko 250 grama kuvanog, taman koliko treba za ovu salatu. Trebalo mu je tridesetak minuta da lagano vri i da postane fino mekano, a da se ne raspada.  



11 коментара:

  1. Одговори
    1. Vesna, baš tako! ♥ Može za običan dan kao ručak/večera, a i za goste kao predjelo ili u okviru švedskog stola ;)

      Избриши
  2. Kompletan obrok-salata. Predivno izgleda! I ja ga nekako najvise pravim kao vario.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Gordana, hvala ♥ U poslednje vreme sam se navukla na ove obrok-salate, naguram sve u jedan tanjir i milina ;) I ja sam ga do sada uglavnom kao varivo pravila. Kupila sam nepoznatu marku konzerviranog sočiva, a recept za salatu sam odavno merkala zbog pečenih oraha, pa reko ajd da probam ovako..

      Избриши
  3. Socivo obozavam (kod nas je zastupljenije ono sitno, narandzasto). Salata izgleda bozanstveno!
    Srecan ti Bozic!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jasna, hvala ti na čestitki ♥
      Drago mi je da si ljubitelj sočiva. I ja najčešće kuvam narandžasto, bude gotovo za desetak minuta, a salatu sam ranije pravila pa evo sad da malo promenim :)))

      Избриши
  4. Volim socivo i jedem najcesce u salatama. Ova tvoja mi je odlicna i da znas da cu da je spremim za slavski rucak. Inace, narandzasto socivo nisam nikad probala. Da li izgubi boju posle kuvanja?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Aleks, narandžasto sočivo promeni malčice boju, posvetli, ali je ipak narandžasto. Samo mora da se pazi da se ne raskuva, vrlo brzo je gotovo. Imoš gore u tekstu link VARIVO, koje vodi na moj recept gde sam koristila baš to sočivo, imaš sliku i kuvanog i sirovog :) Hvala na javljanju! ♥

      Избриши
  5. kako lenja! Sočivo iz konzerve~ Svašta! radije bih jeo hamburger u mcdonalds

    ОдговориИзбриши