Странице

среда, 2. децембар 2015.

Tapenada - namaz od maslina



Moj doručak je uvek slan. Kefir plus nešto..
Ako je to nešto hleb, on je uvek integralni, poslednjih godinu dana sa domaćim starterom (kvascem). Ako je svež, volim da ga jedem sa prženim ili još češće pečenim jajima, naravno rovitim, pa mackam koricom u žumance. Ako nije svež, ja ga tostiram i mažem nekim namazom. A volim razne - mlečne (sireve pomešane sa začinima, travkama i povrćem), od povrća i mahunarki (prednjači ajvar, ali i namazi od patlidžana, avokada, leblebija), sa tahini pastom (humus, baba ganuš) i u poslednje vreme pravim paštete od ribe

Do sada nisam pravila namaz od maslina. A uvek ih imam u kući, jer moj Zoki uz svoj sirovi ručak obavezno pojede nekoliko. Dešavalo mi se da ujutru ili za užinu na poslu (dok sam radila) jedem samo crni hleb i masline, uz obavezni kefir. U frižideru imam u svakom trenutku bar pola kile grčkih crnih prosušenih maslina. Ubacujem ih u peciva, hlebove, testeninu, jedem ih u predjelima i raznim jelima, ali mi nije palo na pamet da napravim namaz. Viđala sam ih po blogovima i našim i stranim, jednostavne ili bogatije, kao namaz ili dodatak u nekom složenijem receptu, ali ga nisam pravila..


Kad sam već rešila da najzad napravim namaz - ili kako ga još zovu tapenadu od maslina, odmah sam smućkala dve varijante, jednu jednostavnu i drugu sa više sastojaka, pa da mogu da menjam.

Sastojci:
(jednostavna tapenada)
150 grama prosušenih maslina bez koštica 
3 češnja belog luka
2 kašike seckanog peršuna
2 kašike soka od limuna
2 kašike maslinovog ulja
biber po ukusu

bogatija varijanta
dodajte u jednostavnu još:
30 gr sušenog paradajza, oceđenog od ulja
1 kašiku kapara
1 filet inćuna
1/2 kašike seckanog svežeg bosiljka
1/2 kašike seckanog timijana
1/2 kašike seckanog svežeg origana

Priprema:


  • U blender ubaciti sve sastojke osim ulja. 
  • Pulsirati po par sekundi nekoliko puta da se masa ujednači.
  • Polako dodavati ulje da se dobije kremasta masa.
  • Sipati u sud sa poklopcem (u teglicu ili gde već volite) i čuvati u frižideru.


Koristiti kao samostalni namaz, kao dodatak drugim namazima ili jelima, posebno od testenine

Idealno za doručak/večeru onima koji poste!




16 коментара:

  1. Bravo! Još jedan lep brzinski recept na tvom blogu!
    Volim te diiivne crne sušene masline, pa verujem i da je tapenada sa njima i dodacima savršena!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hehe, Sneki, do sad srećom nije bilo po onoj "brzo-kuso.." ali kako brzam neće biti neočekivano... I meni su prosušene masline br.1, pa kalamata, pa očišćene crne, a zelene baš retko jedem. Nemaju mi šmek. Hvala ti ♥

      Избриши
  2. Verujem da je ukusno, moracu jednom da napravim za sebe (sefa jos nikako da nateram da zavoli masline, ne zna sta propusta:)).

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Lanče, hvala. ♥ Nisam ni ja marila za masline do moje 20. god, ali me bivši dečko "naučio" na njih. Počela sam od zelenih, punjenih paprikom i bademom, gricnem ih kao miš, ostavim, pa sledeći put malo više... Onda su mi se svidele na pizzi, pa uz neki sir... Sada ih tamanim. Mada sada sve tamanim! :)))

      Избриши
  3. Divno! Već dugo planiram praviti tapenadu, ali još nije došla na red.

    ОдговориИзбриши
  4. Pravim je ali ovako dobro, ne! Pola stvari nikad nisam stavljala bez obzira koju sam varijantu pravila, Naeočito mi se sviđa ideja sa inčunima!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Vesna, od skoro inćune dodajem u dosta toga, nekako mi oplemene ukus gde god da su... Dok nisam jela ribu nisam ni pomišljala da ću da se navadim na njih... Hvala ti ♥

      Избриши
  5. Mnogo volim Tapenadu...super mi je sa pastom ili kao namaz (sa krem sirom je odlično!). Obavezno pravim sa inćunima, bijelim lukom i maslinovim uljem.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Meni se sviđa kombinacija koju pominješ, sa krem sirom, probaću je... Mešala sam tapenadu sa ajvarom i super je.
      Hvala ti na javljanju ♥

      Избриши
  6. Obozavam tapenadu, narocito od crnih maslina. A sto ti je ovaj hleb isto lep!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, Aleks ♥ Hleb godinama mesim (u poslednje vreme isključivo sa domaćim kvascem), tako bar znam šta jedem...

      Избриши